مسکو خواستار خودداری آنکارا از انجام عملیات تازه در سوریه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که ترکیه از انجام عملیات تازه در سوریه خودداری کند.
کد خبر: ۵۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ - 20June 2022

مسکو خواستار صرف نظر آنکارا از آغاز عملیات تازه در سوریه شد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های محلی مانند شبکه تلویزیونی تی جی آر تی وی اعلان کرده‌اند که ارتش ترکیه برای آغاز عمیات تازه در سوریه کاملاً آماده شده و در انتظار دریافت دستور حمله قرار دارد.

«بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور غرب آسیا و آفریقا در این زمینه اظهار داشت: روسیه به مذاکره با ترکیه درباره طرح اجرای عملیات در سوریه ادامه می‌دهد و امید دارد که از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک، ترکیه را از این عملیات بازدارد. ما به تماس‌های دوجانبه و کمک به همکاران ترکیه خود ادامه می‌دهیم.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پیش از این گفته بود که احتمال آغاز عملیات در شمال سوریه در هر زمان با هدف اولیه آزادسازی تل رفعت و منبیج از اشغال ترورویست‌ها وجود دارد.

وی هدف اصلی این عملیات را گسترش منطقه نوار امنیتی ۳۰ کیلومتری ایجاد شده در اکتبر ۲۰۱۹ پس از عملیات بهار صلح، عنوان کرد.

رسانه‌های ترکیه اعلان کرده اند که ۵۰ هزار نظامی ترکیه و پنج هزار جنگجوی ارتش آزاد سوریه وابسته به آنکارا، در این عملیات شرکت خواهند کرد که به ترکیه امکان تسلط بر نوار ۶۰۰ کیلومتری در مرز سوریه و کاهش دادن تهدید‌های تروریستی از خاک این کشور را خواهد داد.

در درگیری میان گروه‌های مسلح الجبهه الشامیه و احرار الشام وابسته به ترکیه در استان ادلب که مرکز گروه‌های مخالف دمشق در شمال غرب سوریه، ۹ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته نیز شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) و تروریست‌های موسوم به «ارتش ملی سوریه» (وابسته به ترکیه) در شمال حلب با هم درگیر شدند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار