یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

«سلام فرمانده»؛ کار تمیز فرهنگی تا نمود غیرت دینی ملت

سرود «سلام فرمانده» نشان داد که علی‌رغم تبلیغات منفی دشمن، ملت ایران نسبت به دین، نظام اسلامی و روحانیت بی‌اعتقاد نشده‌اند که هیچ؛ بلکه امروز گرایش مردم به انقلاب و به دین از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر شده است.
کد خبر: ۵۲۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵ - 21June 2022

«سلام فرمانده»؛ از کار تمیز فرهنگی تا نمود غیرت دینی ملتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌- سید محمدجواد میرخانی؛ وقتی شعله‌های عشق و ارادت به حضرت بقیةالله (ارواحنافداه) چند ماه قبل از مسجد مقدس جمکران جرقه خورد، کسی فکر نمی‌کرد که گرمای این ابراز ارادت، جامعه را فارغ از هرگونه تفاوت‌های ظاهری، حول محور فرهنگ مهدویت به‌دور هم جمع کند و نه فقط دهه نودی‌ها، بلکه بزرگ‌تر‌ها هم دست خود را به نشان احترام نظامی بالا ببرند و خطاب به مولای خود، همراه کودکان و نوجوانان سرود «سلام فرمانده» را بخوانند.

مدتی نگذشت که «سلام فرمانده» به زبان‌های ترکی، لری، عربی و... هم خوانده شد و موج ابراز ارادت به حضرت بقیةالله (عج) از مرز‌های ایران اسلامی فراتر رفت و این سرود به کشور‌های پاکستان، هند، سوریه، میانمار، سوریه و... رسید.

«سلام فرمانده» از ابتدایی که فضای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را در بر گرفت و کم‌کم در دهان کودکان و نوجوانان و سپس بزرگ‌تر‌ها افتاد تا به امروز که به کشور‌های دیگر رسیده، چند موضوع را عینیت بخشیده است.

اول؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود به‌مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، اظهار ارادت به حضرت ولی عصر (عج) در سرود «سلام فرمانده» نشان داد که علی‌رغم تبلیغات منفی دشمن، ملت ایران از دین، نظام اسلامی و روحانیت بی‌اعتقاد نشده‌اند که هیچ؛ بلکه امروز گرایش مردم به انقلاب و به دین از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر شده است و همان‌گونه که مشاهده کردیم، در شهر‌های مختلف از تهران گرفته تا مشهد، یزد و... چه جمعیتی برای ابراز ارادت به حضرت مهدی (عج) به میدان آمد. [۱]

دوم؛ سرود «سلام فرمانده» را می‌توان نه‌فقط به‌عنوان یک اشتراک فرهنگی و اعتقادی در داخل کشور دانست؛ بلکه این سرود ظرفیت آن را دارد تا همان‌گونه که امروز مرز‌های جغرافیایی را درنوردیده است، این روند قدرت‌مندتر از گذشته ادامه یابد تا به‌عنوان یک اشتراک بزرگ فرهنگی و اعتقادی بین‌المللی برای شناخت بیشتر فرهنگ مهدویت تبدیل شود.

سوم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی چندسالی است که مجموعه‌های فعال فرهنگی، افسران جنگ نرم و جوانان مومن و انقلابی را به «آتش به اختیار» برای انجام «کارِ تمیز فرهنگی» توصیه می‌کنند که بدون‌شک سرود «سلام فرمانده» یکی از نمونه‌های «آتش به اختیار» یا همان «کار تمیز فرهنگی» است که به‌همت جوانان مومن و انقلابی تولید شد.

چهارم؛ سرود «سلام فرمانده» در شرایطی که بسیاری از افراد و نهاد‌های فرهنگی، برای کار کردن، خود را معطل موانع و مشکلات کرده‌اند و یا این‌که با بودجه‌های کلان، خروجی مناسبی ندارند، نشان داد که در راستای فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان یک کار فاخر فرهنگی انجام داد و معطل موانع و مشکلات نماند.

پنجم؛ سرود «سلام فرمانده» موجب طلب‌کاری «مدعیان پوچ‌اندیش» شد و همین طلب‌کاری یک‌بار دیگر نشان داد که برخی افراد و جریانات سیاسیِ معلوم‌الحال، برای ایستادگی در برابر غیرت دینی و انقلابی ملت، همچون گذشته از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و اگر لازم باشد، مقابل اهل‌بیت (ع) هم می‌ایستند؛ چه عاشورای سال ۱۳۸۸ باشد، چه جوسازی علیه اربعین حسینی و چه تخریب سرود «سلام فرمانده».

[۱]: بیانات در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)  - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار