دبیر چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح»:

آثار رسیده به چهارمین جشنواره «ترنم فتح» امیدوار کننده و شوق آفرین بود

«امجدیان» گفت: آثار رسیده به چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» به لحاط کمی و کیفی امیدوار کننده و شوق آفرین بود و نوید گشوده شدن فصلی شکوهمند در دسته موزیک نظامی را به همراه داشت.
کد خبر: ۵۳۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ - 22June 2022

آثار رسیده به چهارمین جشنواره «ترنم فتح» امیدوار کننده و شوق آفرین بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «علیرضا امجدیان» دبیر چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» امروز در آئین اختتامیه این جشنواره در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: این جشنواره با هدف پاسداشت هنر موسیقی حماسی با هدف بازآفرینی حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، افزایش روحیه ایثار و مقاومت در بین جوانان و ایجاد طراوت، شادی و نشاط در جامعه برگزار شده است.

وی همچنین ارتقای کیفی و توسعه هنری در حوزه آهنگ و موسیقی نظامی و با هدف پل ارتباطی بین یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح و ایجاد انگیزه با فراهم کردن رقابتی سازنده را از دیگر اهداف جشنواره ترنم فتح اعلام کرد و  افزود: جشنواره ملی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح بر اساس نیاز و ضررت اساسی در این سازمان طراحی و اجرا شد.

امجدیان با بیان اینکه موسیقی نظامی بخشی از آداب و فرهنگ کشور محسوب می‌شود که حاصل آهنگ‌های حماسی، ملی و مذهبی آن ملت است، ادامه داد: دسته‌جات موزیک نظامی نماد روحیه حماسی و نظم و انظباط در نیرو‌های مسلح هستند و در این جشنواره تلاش شده است با اشعار و آهنگ‌های حماسی توانایی‌های موجود در گروه‌های موزیک ارتقا یابد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» تصریح کرد: نخستین جشنواره ترنم فتح در سال ۱۳۹۶ بین یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح در تهران برگزار شد و با توجه به جذابیت و اثرگذاری که داشت،   مقرر شد دومین جشنواره ملی با حضور یگان‌های موزیک در سراسر کشور برگزار شود و در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره نیز با حضور ۵۶ یگان در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد، ادامه داد: سومین جشنواره نیز در سه مرحله و در سطح ۷۶ یگان رزم‌نوازی در مرحله استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

امجدیان با اشاره به برکات فراوان جشنواره و ایجاد موج شور و صمیمت در بین یگان‌ها اظهار داشت: آثار رسیده در مرحله چهارم به لحاط کمی و کیفی امیدوار کننده و شوق آفرین بود و نوید گشوده شدن فصلی شکوهمند در دسته موزیک نظامی را به همراه داشت.

وی افزود: در این دوره که در سه مرحله انجام شد ۷۶ یگان رزم نواز در مرحله استانی به رقابت پرداختند و ۲۳ یگان به مناطق میزبان معرفی شدند و هفت یگان به مرحله کشوری راه یافتند و امروز یگان‌های برتر تقدیر می‌شوند.

دبیر چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» تعداد یگان‌های شرکت کننده از ارتش را ۴۳ یگان، سپاه ۱۸ یگان و فرماندهی انتظامی را ۱۵ یگان اعلام و بر حمایت بیشتر از موزیک نظامی تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها