اسماعیلی در اولین تور باغ هنر ویژه نوجوانان:

آمریکایی‌ها برای ترویج سبک زندگی خودشان ملت‌ها را بمباران می‌کنند

کارگردان انیمیشن «فرمانروای آب» گفت: آمریکایی‌ها برای ترویج سبک زندگی آمریکایی اگر لازم باشد می‌جنگند و با جنگنده‌های خود ملت‌های گوناگون را بمباران خواهند کرد.
کد خبر: ۵۳۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ - 23June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سمیه قاسمیان، اولین تور باغ هنر ویژه نوجوانان به همت حوزه هنری کودک و نوجوان همراه با اکران اختصاصی انیمیشن «فرمانروای آب» با حضور مجید اسماعیلی کارگردان این اثر به همراه جلسهٔ نقد و بررسی آن برگزار شد.

مجید اسماعیلی در ابتدای این نشست که صبح روز چهارشنبه اول تیر در سالن زنده‌یاد طاهره صفارزاده برگزار شد، با طرح سؤال‌هایی ذهن نوجوانان حاضر در این نشست را به اندیشه واداشت و اظهار داشت: شما می‌توانید نسبت به رویدادهای گوناگون پیرامون خود تفکر کنید و به دلایل ماهیت وجودی آن بیندیشید. پذیرش هر حرف و سخنی از سوی شما باید با در نظر گرفتن حق و حقیقت باشد درحالی که گاهی اوقات اینگونه نگاهی نداریم.

اسماعیلی در ادامه با پرداخت به آنچه در ذهن نوجوانان و حتی بزرگسالان از دیگر کشورهای دنیا نقش بسته است گفت: داشته هایمان را باید ببینیم و قدر بدانیم به عنوان مثال در گفتگوی با شخصی متوجه شدم که تصور می‌کند مترو ایران یکی از ضعیف ترین در نوع خود است در حالی که نسبت به دیگر معدود کشورهای دارای مترو در جهان در رتبه قابل قبولی قرار دارد.

وی در ادامه این مبحث گفت: تصور ما از کشورهای غربی این است که مردم با آسانی بسیار در رفاه زندگی می‌کنند اما نمی‌دانیم که آنها اگر این رفاهی که در تصور ماست را دارند برایش بسیار زحمت می‌کشند پس ما نیز اگر خواهان چنین رفاهی که با ذهن ما گره خورده و خواستار آن آرمان هستیم باید به سختی و با تمام توان تلاش و کار کنیم.

کارگردان انیمیشن «فرمانروای آب» گفت: رسانه های خارجی و متاسفانه گاهی در رسانه های داخلی تولیداتی دارند که در آن ارزش و اهمیت خانواده، پدر و مادر را کم یا بی اثر جلوه می‌دهند تا اینگونه در ذهن جوامع گوناگون نفوذ کنند و به آنها آسیب بزنند.

گل مهم دنیای امروز را تغییر دهندگان می‌زنند

وی که داوری برنامه «عصر جدید» را نیز در کارنامه خود دارد، ادامه داد: گل مهم دنیای امروز را کسانی می‌زنند که می‌توانند باعث تغییرات در هر شخص، جامعه یا تمام دنیا شوند و مانع از حرکت درست و یا موجب آن حرکت و تقویت آن شود. به این ترتیب باید با چشمانی باز و آگاهی از این امور تصمیم‌گیری کنیم.

اسماعیلی افزود: آدم‌ها را بر اساس سه شاخصه می‌توانیم دسته بندی کنیم، یک آدمهایی که حاضرند وقتشان را برای هدفی بدهند، دوم آدم‌هایی که حاضرند هم پولشان و هم پولشان را بدهند و سوم آنهایی که حاضرند هم وقت، پول و جانشان را نیز برای آن هدف بدهند. دسته سوم آنهایی هستند که نمونه هایشان را دیده ایم و داریم. به عنوان مثال آنهایی که حاضرند برای عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران وقت و جان و مالشان را به کار گیرند جهادگران در راه پیشرفت و عزت ما هستند. برعکس چنین آدم‌هایی هم وجود دارند که به آبادانی کشور آسیب و ضربه می‌زنند که هم نمونه داخلی آنها وجود دارد و هم نمونه های بیگانه که دشمنان همیشگی ما هستند. دشمنان ما همواره در حال تلاش برای زیر ذره بین قرار دادن مسائلی هستند تا ناامیدی را میان مردم ما رواج دهند.

وی در ادامه گفت: تغییر کاری طولانی مدت است و به شیوه های گوناگونی انجام می‌شود که برخی از آنها برگشت ناپذیر است. تغییر دادن مسئله روز دنیاست و قدرتهای دنیا حاضرند برای این موضوع هزینه های بسیاری کنند چرا که دارای بنیه های اقتصادی است. قدرت‌های دنیا در حال یادگیری آن هستند که چگونه با یک فیلم سینمایی دنیا را تغییر و تحت تاثیر قرار دهند.

اسماعیلی افزود: اگر همچنان نمی‌توانند ایران را تغییر دهند و به آن حمله کنند بخاطر ثمره خون شهداست و همچنین تجربه های پیروزی های ارزشمند در هشت سال دفاع مقدس و سالهای بعد از آن است. اعتقادات مذهبی نیز در میان مردم ما یکی دیگر از عوامل بازدارنده برای حمله دشمنان ایران است.

وی در همین راستا ادامه می‌دهد: پیامبر اکرم(ص) در توصیه‌ای به حضرت علی(ع) می‌گوید که یکی از بهترین کارهای دنیا تغییر شخصیت یک آدم به سوی راستی و درستی است.

اسماعیلی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها برای ترویج سبک زندگی آمریکایی اگر لازم باشد می‌جنگند و با جنگنده‌های خود ملت های گوناگون را بمباران خواهد کرد. آنها برای چنین کاری میلیون ها دلار هزینه و با انیمیشن ها و فیلم های سینمایی اقدام به چنین کاری کرده و می‌کنند. برای همسو شدن افکار عمومی جهان با خودشان حاضرند هر کاری بکنند.

وی افزود: غربی‌ها و دشمنان ما برای تحت تاثیر قرار دادن ما و به خصوص کشورهای شرقی می‌کند این است که سلب مسئولیت را میان نسل‌های امروزی رواج دهد به عنوان مثال هر کار و هر رویدادی را به گردن دیگری بیندازد و از سر خود باز کند. یکی از رایج‌ترین آنها این است که فرزندان امروزی هر کاری را وظیفه پدر خود می‌دانند و بالاتر از آن هم وظیفه دولت و مسئولین ذی‌ربط و به این ترتیب خودشان هیچ سهمی در انجام امور مربوطه و رفع نیاز های خود به عهده نمی‌گیرند.

اسماعیلی در پایان ضمن دعوت از همه شرکت‌کنندگان به تماشای انیمیشن «فرمانروای آب» گفت: تک تک شما می‌توانید کار مهم انجام دهید پس ناامید نشوید و دست از تلاش برندارید.

گفتنی است، اولین تور باغ هنر ویژه نوجوانان با اکران انیمیشن «فرمانروای آب» و اجرای کارگاه‌های عملی برپا شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها