برگزاری همایش خاطره‌گویی پیشکسوتان قم در عملیات‌های کربلای ۴، ۵ و ۸

همایش آغاز خاطره گویی گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در عملیات‌های کربلای چهار، پنج و هشت، در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ - 23June 2022

همایش خاطره گویی پیشکسوتان قم در عملیات‌های کربلای ۴، ۵ و ۸به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش پیشکسوتان گردان سیدالشهد (ع) از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف ثبت نقش آفرینی و خاطرات این گردان در سه عملیات کربلای چهار، پنج و هشت برگزار شد.

در ابتدای این همایش، «رضا حافظی» از فرماندهان پیشکسوت گردان سیدالشهدا (ع) و فرمانده گردان در سه عملیات فوق، مطالبی را پیرامون ضرورت ثبت خاطرات و مبنای علمی خاطره نویسی، برنامه‌های فرهنگی گردان و انتشار کتاب خاطرات بیان کرد.

سپس سردار حاج احمد فتوحی جانشین اسبق فرماندهی لشکر ۱۷، وضعیت لشکر و گردان در سه عملیات یاد شده را تشریح کرد و حاج ابوالفضل حیدربیگی و محمدحسین نوحه خوان از ارکان گردان سیدالشهدا (ع) نیز خاطراتی از همرزمان شهیدشان و جریان عاشورایی دفاع مقدس بیان کردند.

همچنین سید رضا طباطبایی مسئول همایش گزارشی از ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان گردان سیدالشهدا (ع) از عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر ۸ و خیبر ارائه کرد و این همایش را نقطه آغاز ثبت خاطرات گردان در عملیات‌های کربلای چهار، پنج و هشت در دوشنبه های خاطره خواند.

در همایش فوق که بیش از یکصد فرمانده و رزمنده پیشکسوت و تعدادی از جانبازان ۷۰ درصد گردان حضور داشتند، کلیپ‌هایی از شهدا و رزمندگان گردان به نمایش درآمد؛ همچنین حجت الاسلام حسین جوشقانیان مدیر موسسه روایت سیره شهدا، علی اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم و حجت الاسلام نارویی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک قم در این همایش حضور یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها