رژیم صهیونیستی و تشدید تنش در منطقه

احتمال عبور تنش‌های ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی از حدی خاص و حتی وقوع درگیری‌های نیابتی و پراکنده میان دو محور تهران و تل‌آویو (شدیدتر از وضعیت فعلی) برخورد میان این دو را بیش از قبل محتمل می‌سازد.
کد خبر: ۵۳۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۵ - 24June 2022

رژیم صهیونیستی و تشدید تنش در منطقهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: تل‌آویو در حال پیشبرد توافقات ابراهیم در سطح منطقه و گسترش روابط تجاری و البته امنیتی با امارات و بحرین است. عربستان نیز احتمالاً به قطار عادی‌سازی خواهد پیوست؛ بنابراین نفوذ آشکار صهیونیست‌ها در جنوب ایران رو به تزاید است. در شمال و غرب نیز روابط جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی در حال گسترش به نظر می‌رسد. ضمن اینکه در تحولی مهم، ترکیه پس از سال‌ها تنش در روابط سیاسی با اسرائیل، روابط خود با تل‌آویو را بهبود بخشیده است.

تشدید بی‌سابقه حملات به سوریه بخش دیگری از بازیگری رژیم صهیونیستی در منطقه طی ماه‌های اخیر است. در این مدت تعداد این حملات، میزان تلفات و خسارات وارده و نیز نزدیکی جغرافیایی هدف حملات به مواضع ایران افزایش داشته است. ازسوی دیگر صهیونیست‌ها عملیات استخراج گاز از حوزه گازی آب‌های لبنان را نیز آغاز کرده و با وجود هشدار‌های حزب‌الله به نظر می‌رسد به آن ادامه خواهند داد.

ایفای نقش منفی در پرونده هسته‌ای ایران نیز اقدام دیگری محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی تشدید کرده است. دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نخست‌وزیر اسرائیل و سپس قطعنامه شورای حکام علیه ایران، برگ دیگری از سیاست‌های ضد ایرانی اسرائیل بود. به موازات این اقدام، به نظر می‌رسد تلاش تل‌آویو برای ترور، خرابکاری، جاسوسی و ایجاد تهدیدات امنیتی در داخل خاک ایران نیز افزایش داشته است.

به هرروی احتمال عبور تنش‌ها از حدی خاص و حتی وقوع درگیری‌های نیابتی و پراکنده میان دو محور تهران و تل‌آویو (شدیدتر از وضعیت فعلی) دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها