بورل: مذاکرات وین در روز‌های آینده از سر گرفته می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هدف اصلی سفرش به تهران را دادن شتاب به مذاکرات و بازگرداندن برجام به مسیر اصلی آن اعلام کرد.
کد خبر: ۵۳۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ - 25June 2022

بورل: مذاکرات وین در روز‌های آینده از سر گرفته می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رشته توییتی اعلام کرد: هدف اصلی سفرش به تهران «دادن شتاب جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ای برجام به مسیر اصلی آن» است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد: «در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بر سر از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده با تسهیل تیم من برای حل آخرین مسائل باقیمانده توافق کردیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: روابط دوجانبه ما پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما بدون برجام کارآمد، نمی‌توانیم روابط خود را به طور کامل توسعه دهیم.

بورل همچنین اعلام کرد: در دیدارش با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران، مسئله شهروندان اروپایی بازداشتی در ایران را مطرح کرد و خواستار آزادی آن‌ها شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود. وزیر امور خارجه بعد از دیدار و گفت‌‌وگو با بورل که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن بیان این‌که «آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات وین را از سر بگیریم»، گفت: امیدواریم طرف آمریکایی این بار واقع‌بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق، اقدامات مسئولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد.

این نخستین سفر بورل به تهران در دولت سیزدهم است. «انریکه مورا» معاون بورل پیش از این به تهران سفر کرده بود. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه از این سفر خبر داد و افزود: در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری بین ایران و اتحادیه اروپا انجام می‌شود درباره مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار