کشیده شدن اعتصاب و اعتراض معلمان به محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی

معلمان معترض به وضعیت معیشتی در مقابل محل اقامت نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۵۳۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ - 27June 2022

کشیده شدن اعتصاب و اعتراض معلمان به محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از عروتص‌شوع، در ادامه اعتصاب‌ها و اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی، ده‌ها معلم در مقابل خانه «یائیر لاپید» دست به تظاهرات زده و خواستار تغییر شرایط استخدامی خود شده اند. این در حالی است که پیشتر برخی معلمان معترض با وزارت مالیه رژیم صهیونیستی برای بازگشایی مکاتب توافق کرده بودند.

هفته قبل نیز معلمان در فلسطین اشغالی دست به اعتصاب اعتراضی برای برآورده کردن نیاز‌های معیشتی خود شده بودند.

در کنار وضعیت آشفته امنیتی و همزمان با حملات سایبری متعدد علیه زیرساخت‌های این رژیم، اوضاع اقتصادی مناطق اشغالی هم نامساعد به نظر می‌رسد و در چند ماه گذشته حداقل چند اتحادیه کاری و شغلی از جمله معلمان دست به اعتصاب و تحصن زده‌اند.

از اواخر هفته گذشته هم رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اعتصاب معلمان در فلسطین اشغالی در اعتراض به حقوق پایین خود خبر دادند و تارنمای «تایمز اسرائیل» گزارش داد که همزمان با ادامه اعتصاب معلمان به دلیل اختلاف حقوق بین اتحادیه آن‌ها و وزارت دارایی، کلاس‌های حدود ۲ میلیون دانش‌آموز برای چندمین روز متوالی از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه معلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعتصاب شامل تمام مهدکودک‌ها، مدارس ابتدایی و مدارس راهنمایی خواهد شد. این اعتصاب سراسری پس از آن صورت می‌گیرد که معلمان هفته گذشته نیز اعتصابات دو ساعته‌ای را در مناطق مختلف کشور به دلیل حقوق پایین انجام دادند.

در سال‌های اخیر، فلسطین اشغالی صحنه اعتراض‌ها به دلیل بحران اقتصادی و بیکاری به ویژه پس از شیوع کرونا بوده است و اعتصاب اخیر معلمان هم از حدود چند ماه گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها