نگرانی موساد از رویکرد «یائیر لاپید» درباره پرونده هسته‌ای ایران

منابع عبری گزارش دادند که موساد در قبال یک پرونده خاص، نگرانی‌هایی جدی از رویکرد «یائیر لاپید» نخست وزیر کابینه انتقالی رژیم صهیونیستی دارد.
کد خبر: ۵۳۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ - 27June 2022

نگرانی موساد از رویکرد «یائیر لاپید» درباره پرونده هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های عبری گزارش دادند که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در آستانه نخست وزیری یائیر لاپید، فشار‌هایی را بر وی در راستای عدم تغییر سیاست تل‌آویو در قبال موضوع هسته‌ای ایران، وارد کرده است.

به نوشته روزنامه یسرائیل هایوم، موساد از این مساله نگران است که در دوران کابینه انتقالی که نخست وزیری آن بر عهده یائیر لاپید قرار دارد، وی سیاست خود را در قبال موضوع هسته‌ای ایران تغییر داده و از بازگشت به توافق هسته‌ای حمایت کند.

در موضوع توافق هسته‌ای با ایران اختلافاتی جدی در بین مقامات و نهاد‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد. موساد و سرویس‌های امنیتی و سیاسی این رژیم خواهان عدم تغییر سیاست‌های تل آویو در قبال توافق هسته‌ای هستند. سیاستی که در دوران نخست وزیری نفتالی بنت نیز وجود داشت و بر مبنای آن رژیم صهیونیستی از پایه و اساس مخالف احیای برجام بود.

نگاه مخالف با این جریان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، سرویس اطلاعات نظامی (آمان) و میز ایران در ارتش رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود که خواهان احیای برجام و یا رسیدن به توافقی جدید در موضوع هسته‌ای ایران هستند. آن‌ها معتقدند که در این صورت رژیم صهیونیستی بیشتر می‌تواند برای گزینه نظامی آماده شده و در مقابل در مسیر رشد و توسعه هسته‌ای ایران مانع ایجاد می‌شود.

مقامات موساد از این مساله نگرانند که در دوران نخست وزیری یائیر لاپید وی به سوی اردوگاه دوم یعنی بازگشت به توافق هسته‌ای حرکت کند، بر همین مبنا فشار‌ها علیه وی را آغاز کرده اند تا مانع این اقدام شوند.

در صورت تأیید انحلال کنست در قرائت سوم و پایانی، در جلسه امروز دوشنبه، کابینه انتقالی به نخست وزیری یائیر لاپید تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی (اکتبر ۲۰۲۲) قدرت را بدست خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار