یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

تخریب مسئولان انقلابی؛ شکاف میان مردم و نظام اسلامی

باید در جامعه این بصیرت و دانایی را ایجاد کرد که مسئولان غیرمردمی و بی‌تدبیر، نماد مسئولان انقلابی نیستند و سپس فرهنگ قدرشناسی از مسئولان انقلابی و زحمت‌کش را نیز در جامعه ایجاد کرد تا بیش از پیش شاهد حمایت مردم از مسئولان انقلابی و خدمت‌گذار باشیم.
کد خبر: ۵۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۶ - 28June 2022

تخریب مسئولان انقلابی؛ شکاف میان مردم و نظام جمهوری اسلامیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ دولت سیزدهم نزدیک به یک سال است که بر سر کار آمده و در این مدت نشان داده که با روحیه انقلابی، به شعار خود یعنی «دولت مردمی» عمل کرده و همچنان به آن پایبند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، اخیراً در سخنان تلویزیونی خود با مردم، با تأکید بر این‌که گفت‌وگوی با مردم و با مردم بودن برای دولت مغتنم است، گفته است: این کار مسئول را در جریان امور از زبان مردم قرار می‌دهد و مصداق «شنیدن کی بود مانند دیدن» است. وقتی مسئولان در محلات، در میان مردم و اقشار و اصناف مختلف سخن را از نزدیک می‌شنوند، بسیار بهتر است.

بر این اساس، حجت‌الاسلام رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود، همواره در میان اقشار مختلف مردم، خصوصاً محرومان حضور داشته و مشکلات آن‌ها را از نزدیک شنیده است که در این راستا، یکی از اقدامات وی که مورد توجه جامعه نیز قرار گرفته، حضور او در میان مردم در صبح‌های جمعه است، تا جایی که در شبکه‌های اجتماعی این اقدام رئیس جمهور به‌عنوان «صبح جمعه با رئیسی» لقب گرفته است.

همچنین در سفرهای استانی دولت نیز اعضای هیئت دولت با حضور خود در کنار مردم و شنیدن حرف‌ها و مشکلات آن‌ها، نشان داده‌اند که به تأسی از شعار دولت تحت عنوان «دولت مردمی»، صرفاً اهل نشستن پشت میز در اتاق‌های خود نیستند؛ بلکه خصوصیت «مرد میدان» در زمینه خدمت به مردم که باید در همه مسئولان وجود داشته باشد را عینیت بخشیده‌اند.

نکته‌ای که در این میان مطرح می‌شود، این است که حضور مسئولان فارغ از هرگونه تفکر سیاسی و جناحی در میان مردم خصوصاً در مناطق محروم و به تبع آن شنیدن مشکلات مردم و حل آن‌ها، علاوه بر این‌که یک روحیه انقلابی محسوب می‌شود، می‌تواند موجب دلگرمی جامعه و کم شدن فاصله بین مردم و مسئولان شود؛ بنابراین اگر فرضاً حاصل این در کنار مردم بودن، موجب حل شدن کامل مشکلات آن‌ها نشده و تنها باعث پیگیری و حل شدن بخشی از مشکلات مردم و معضلات جامعه هم شود؛ با این وجود، این اقدام به دلیل این‌که قاصله بین مردم و مسئولان را کم کرده است، خود قابل ستایش است.

این اقدام انقلابی و قابل تقدیر دولت مردمی، طبیعتاً بدخواهانی نیز دارد؛ همان‌کسانی که می‌خواهند بین مردم و نظام جمهوری اسلامی شکاف ایجاد کنند؛ لذا برای این کار به سکوت معنادار در برابر اقدامات مثبت مسئولان و در مقابل بزرگنمایی ضعف‌ها و عملکردهای غلط آن‌ها می‌پردازند، تا هرروز بین فاصله بین مردم و مسئولان دامن بزنند؛ هرچند که برخی مسئولان نیز در زمینه با مردم بودن، نمره خوبی نگرفته و یا مردود شده‌اند؛ اما نکته دقیقاً همین‌جاست که بدخواهان می‌خواهند همین افراد را به‌عنوان نماد مسئولان جمهوری اسلامی معرفی کنند.

در همین راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مدتی است که در سخنرانی‌های خود بر این موضوع که دشمن در پی ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است، تأکید می‌کنند. ایشان در سخنرانی خود به‌مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نسبت به این‌که «امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است» هشدار داده و در ادامه تأکید کردند: «وظیفه‌ قدرشناسی وظیفه‌ سنگینی است؛ باید از مسئولین قدرشناسی کرد»؛ لذا با توجه به این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید در جامعه این بصیرت و دانایی را ایجاد کرد که مسئولان غیرمردمی و بی‌تدبیر، نماد مسئولان انقلابی نیستند و سپس فرهنگ قدرشناسی از مسئولان انقلابی و زحمت‌کش را نیز در جامعه ایجاد کرد تا بیش از پیش شاهد حمایت مردم از مسئولان انقلابی و خدمت‌گذار باشیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار