یادداشت/ علی‌اصغر جعفری

«ترور»، رساترین صدای اضمحلال مدرنیته و غرب

تشبث نظام سلطه‌ی غرب و اذناب آن در تقابل با انقلاب اسلامی به نیرنگ، لکه‌ی ننگ ترور را بر دامانشان نشاند؛ طُرفه آنکه همین عجز و درماندگی بود که از همان ماه‌های نخست انقلاب، غرب را در این تقابل ایدئولوژیک به جنونی شوم واداشت.
کد خبر: ۵۳۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰ - 28June 2022

«ترور»، رساترین صدای اضمحلال مدرنیته و غربگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ «آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیار‌های دیگری، غیر از معیار‌های شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جای دیگر الهام می‌گرفت.»

این سخنان هِنری کیسینجر (Henry Alfred Kissinger) وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی ایالات متحده در دهه‌ی ۷۰ میلادی را می‌توان سند مختصرِ درماندگی غرب در برابر انقلاب اسلامی ایران دانست.

گرچه پیش از کیسینجر فیلسوفان و روشنفکرانی نظیر «فردریش نیچه»، «مارتین هایدگر»، «رنه گنون»، «میشل فوکو»، «یورگن هابرماس» و بسیاری دیگر متوجه اختلالِ ساختارمند مدرنیته و غرب شده بودند، اما هیچ کدام همچون او با بیانی مستاصل و عاجز، پرده از علت‌العلل این اختلالِ نظام‌مند بر نداشته بودند؛ امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی، ایران.

تشبث نظام سلطه‌ی غرب و اذناب آن در تقابل با انقلاب اسلامی به نیرنگ، لکه‌ی ننگ ترور را بر دامانشان نشاند و صحه‌ای است بر اعتراف کیسینجر؛ طُرفه آنکه همین عجز و درماندگی بود که از همان ماه‌های نخست انقلاب، غرب را در این تقابل ایدئولوژیک به جنونی شوم واداشت؛ تحمیل جنگی تمام عیار، ماجرای صحرای طبس، کودتای نقاب، ترور بزرگان انقلاب و مردم کوچه و خیابان و... تمام خدعه‌ها و دسیسه‌هایی که شمارش آن از حوصله‌ی این وجیزه خارج است، آیینه‌ای است برای نمایش عجز، واماندگی و بحرانی که این نظام کفرآلود را در بر گرفته است.

تنها برای نمونه می‌توان جنایاتی را که در تیر ماه یک بازه‌ی چند ساله صورت گرفته برشمرد تا باطن شیطان بزرگ را شناخت؛ سوء‌قصد نافرجام به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ششم تیر سال ۶۰، به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان در هفتم تیر سال ۶۰، بمباران شیمیایی سردشت و به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر توسط هواپیما‌های جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیر سال ۶۶، به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در هشتم تیر در سال ۶۰، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی نماینده امام (ره) و امام جمعه یزد در ۱۱ تیر سال ۶۱، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر در ۱۲ تیر سال ۶۷، این اتفاقات سبب شد ششم تا دوازدهم تیرماه به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شود.

به راستی باید گفت این نفسِ ملکوتی امام (ره) بود که تحیّرِ ناسوتیِ نظام سلطه را برای همه عیان کرد و باطنِ شرّ حقوق بشرش را بر همگان ظاهر ساخت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار