در آیین گشایش نمایش ادواردو عنوان شد؛

داستان زندگی «ادواردو آنیلی» ظرفیت ساخت فیلم و سریال را دارد

دیپلمات سابق ایران گفت: داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت و پتانسیل ساخته فیلم سینمایی و سریال دارد و کارگردانان می‌توانند داستان زندگی وی را به نمایش درآورند.
کد خبر: ۵۳۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 29June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین گشایش نمایش «ادواردو» با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمد بلوری، روزنامه نگار پیشکسوت، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری و محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق ایران در ایتالیا در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

قدیری ابیانه: داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت ساخت فیلم و سریال را دارد

محمدحسن قدیری ابیانه در آیین گشایش نمایش «ادواردو » ظرفیت داستان زندگی ادواردو آنیلی برای ساخت فیلم و سریال را زیاد دانست و اظهار داشت: این داستان، ظرفیت و پتانسیل ساخته فیلم سینمایی و سریال دارد و کارگردانان می توانند داستان زندگی وی را به نمایش در آورند.

وی با اشاره به مسیحی و یهودی بودن پدر و مادر ادواردو آنیلی و مسلمان شدن او گفت: به تصویر کشیدن زندگی این فرد برای دیگران می تواند زمینه ساز مسلمان شدنشان شود.

داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت ساخت فیلم و سریال را دارد

قدیری ابیانه درباره شرایط و زندگی ادواردو آنیلی گفت: وی تنها پسر خانواده ثروتمند و مطرح ایتالیایی بود و چهار سال پیش از انقلاب ایران در دانشگاهی در امریکا با قرآن آشنا می شود و پس از خواندن آن متوجه آسمانی بودن این کتاب شد و پس از مدتی مسلمان شد و پس از آن نیز به تشیع گروید.

دیپلمات سابق ایران در ایتالیا افزود: ادواردو پس از گرویدن به اسلام بسیار مشهور شده بود که خوشایند خانواده و اطرافیانش نبود.

وی ادامه داد: می‌توان با ساخت فیلم و سریال هایی از زندگی ادواردو آنیلی مردم دیگر کشورها را به تفکر و پذیرش دین اسلام سوق داد.

سفیر پیشین ایران در استرالیا زبان هنر را از عوامل تأثیر گذار برای جذب افراد به دین اسلام دانست و از کارگردانان و سازندگان درخواست کرد مردم دیگر کشورها را با بیان هنر به دین اسلام دعوت کنند.

عشرب: این نمایش امکانی برای شناخت شخصیت ادواردو آنیلی شد

ابوالفضل عِشرب، ‌کارگردان نمایش ادواردو در این آیین با بیان اینکه حدود یک سال و نیم از طرح اولیه این اثر می‌گذرد، اظهار داشت: در طول این مدت، متن بازنویسی شد و مورد تأیید مرتضی سرهنگی و مزدا عباسی قرار گرفت، از اوایل بهمن سال گذشته تمرین‌ها آغاز شد و از پنجم تیرماه نمایش ادواردو در حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت ساخت فیلم و سریال را دارد

عِشرب گفت: زمانی که طرح اولیه نمایش ادواردو را به راحیل سرهنگی ارائه دادم، هیچکدام با شخصیت ادواردو آنیلی آشنایی نداشتیم، حتی بازیگران نیز با ایشان آشنایی نداشتند. در این مدت امکانی برای شناخت شخصیت ادواردو آنیلی فراهم شد و این شخصیت برای ما خیلی جذاب بود.

نمایش «ادواردو» براساس نمایشنامه‌ای از زندگی ادواردو آنیلی نوشته راحیل سرهنگی و به کارگردانی ابوالفضل عشرب در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می رود.

امیرحسین انصافی، ندا اصغری، رضا معراجی، محسن قصری، امیرمحمد انصافی، نیلوفر سیاری، مرتضی دلداده، راحیل سرهنگی، مهدی مزدارانی، حانیه رهگذر، سینا صبحی، پژمان سرمایه خواه و مهیار برخورداری بازیگران این نمایش هستند.

سجاد یاری (مشاور کارگردان)، ابوالفضل حسین زاده (طراح صحنه و نور)، علیرضا خدامرادی (طراح پوستر و بروشور)، راحیل سرهنگی (طراح لباس و گریم)، تبلیغات و فضای مجازی (محمدرضا عشرتی)، سینا صبحی (مدیر صحنه)، مهیار درخشان و عارفه عشرت (دستیار صحنه)، دینا بابایی (عکاس) و فاطمه حسینی (اپراتور نور و صدا) از دیگر عوامل این اثر هستند.

نمایش ادواردو پنجم تا سی‌و‌یکم تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه‌ هنری روی صحنه می‌رود.علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه و یا با شماره ۰۹۲۱۳۳۰۴۳۹۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار