رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خبر داد؛

آغاز به کار دفاتر قضایی الکترونیک سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ۵ استان

حجت‌الاسلام پورخاقان از آغاز به کار دفاتر قضایی الکترونیک در پنج استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ - 29June 2022

آغاز به کار دفاتر قضایی الکترونیک سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پنج استانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: یکی از منویات رهبر انقلاب اسلامی که در سند تحول نیز آمده، دسترسی آسان به دادرسی و نظام قضایی کشور است.

وی افزود: یکی از راهکار‌های دسترسی آسان به نظام قضایی کشور استفاده از سیستم‌های الکترونیک و دفاتر قضایی الکترونیک است که به منظور دسترسی آسان مردم و پل ارتباطی مستقیم برای دریافت تقاضای دادخواهان بدون حضورآن‌ها و بدون صرف وقت در سطح جامعه است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه از مدت‌ها قبل به دنبال اتصال دفاتر قضایی الکترونیک به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بودیم، تصریح کرد: در این رابطه مشکلاتی در پیش بود که با بررسی دقیق کارشناسان و نخبگان و همچنین با تشکیل جلسات متعدد با مسئولان مرتبط با موضوع، موانع موجود در این زمینه برطرف شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی و آغاز به کار دفاتر خدمات الکترونیک سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به صورت آزمایشی در استان‌های اصفهان، فارس، همدان، قم و خراسان جنوبی آغاز به کار کرده است، گفت: همکارانم با استفاده از این بستر موارد و درخواست‌های دریافتی مردم را به صورت آنلاین و برخط، رصد خواهند کرد تا مشکلات و دغدغه‌های هموطنان برطرف شود.

پورخاقان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی (ره) بیان کرد: یکی از آرزو‌ها و برنامه‌های شهید بهشتی، دسترسی آسان مردم به قضا و دادرسی بود که امروز با انجام این اقدام هوشمند، درخواست ایشان در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اجرایی شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار