رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مدعیان حقوق بشر سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند

سردار جلالی گفت: غربی‌ها که کروات می‌زنند و موضوع دفاع از حقوق بشر را مطرح می‌کنند، همان‌هایی هستند که سلاح‌های شیمیایی را در اختیار رژیم بعثی عراق گذاشتند.
کد خبر: ۵۳۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 29June 2022

مدعیان حقوق بشر سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (چهارشنبه) در ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امپراطوری رسانه‌ای غرب در رابطه با حادثه بمباران شیمیایی عراق در سردشت به گونه‌ای عمل کرد تا کسی غرب را به دلیل در اختیار گذاشتن و تجهیز عراق به سلاح شیمیایی متهم نکند؛ بنابر این امروز نیازمند جهاد تبیین هستیم تا در آینده با انکار واقعیت از سوی غرب مواجه نشویم.

وی افزود: در رابطه با تجهیز عراق به سلاح شیمیایی و کارخانه‌های تولید آن، آلمانی‌ها نقش اول و اساسی را دارند به نحوی که می‌توان گفت آن‌ها مادر صنعت شیمیایی اروپا هستند؛ زمانی هم که مصدومان شیمیایی بعضاً برای درمان به آلمان اعزام می‌شدند، فعالیت‌های درمانی آلمانی‌ها در راستای کسب نتایج اثرات سلاح‌های شیمیایی بود که در اختیار عراق گذاشته بودند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: غربی‌ها که کروات می‌زنند و موضوع دفاع از حقوق بشر را مطرح می‌کنند، همان‌هایی هستند که سلاح‌های شیمیایی را در اختیار رژیم بعثی عراق گذاشتند و به واسطه آن، ده‌ها انسان بی دفاع را با بمباران شیمیایی به شهادت رساندند و بعد از این عمل وحشیانه، روی خود را برگرداند، بدین معنی که آن‌ها چیزی ندیدند.

سردار جلالی با تأکید بر اینکه بزک رسانه‌ای غربی‌ها باید کنار برود، گفت: امروز نیز همچنان کاربرد سلاح شیمیایی و نوع برخورد غربی‌ها با استفاده‌کنندگان از آن را شاهد هستیم؛ زیرا علی‌رغم اینکه استفاده‌کنندگان از این سلاح‌ها در سوریه مشخص بودند، ولی غربی‌ها دولتی را که در حال دفاع از خود بود، عامل استفاده از سلاح شیمیایی معرفی کردند و این نشان می‌دهد که غربی‌ها در این‌خصوص هیچ تغییری نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه امروز کشور‌های متعددی عضو کنوانسیون منع استفاده و تکثیر سلاح‌های شیمیایی هستند، ولی این کنوانسیون تاکنون نتوانسته مانعی برای استفاده از این سلاح‌ها باشد؛ چون همچنان ساخت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به راهبرد دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: راهبرد دشمنان ما انجام عملیات ترکیبی با استفاده از فناوری علیه زیرساخت سایبری کشورمان است؛ وقتی به زیرساخت هسته‌ای کشورمان با ویروس «استاکس‌نت» حمله سایبری می‌شود، امکان نشت هسته‌ای وجود دارد که می‌تواند برای زندگی شهری خطرآفرین باشد، ولی با این حال اروپایی‌ها به آن افتخار می‌کنند و حتی برای آن فیلم هم می‌سازند.

سردار جلالی ادامه داد: امروز می‌توانیم بگوییم که در بُعد تهدید و جنگ ترکیبی، زیرساخت‌های شیمیایی می‌توانند با خطر حمله سایبری مواجه شوند؛ به عبارت دیگر، امروز اگر به فولاد حمله سایبری می‌شود، امکان دارد در روزی دیگر زیرساخت دیگری مورد حمله سایبری قرار گیرد، اما آن‌هایی که در اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند و به این موضوعات فقط نگاه می‌کنند، بدانند این‌گونه اقدامات ممکن است برای خودشان نیز به‌وجود بیاید، مانند حوادثی که در اوکراین به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در صنعت شیمیایی رشد خوبی داشتیم به نحوی که این صنعت امروز پیشران اقتصادی کشور محسوب می‌شود، ولی این توسعه ایمن و متوازن نیست؛ زیرا این صنعتی پر‌خطر است. حوادثی که در کشور رخ می‌دهد، بیانگر رعایت نشدن حداقل مباحث ایمنی است؛ مانند آنچه در آتش‌سوزی سال گذشته پالایشگاه نفت تهران روی داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: مباحث امنیتی در صنعت شیمیایی هم موضوع قائل اهمیتی است؛ چون باید سیستم‌های ایمنی و امنیتی در بازار تحت نظارت قرار گیرد؛ اگرچه مخاطرات هسته‌ای و شیمیایی مانند هم است، اما در حالی که در رابطه با ایمنی هسته‌ای، سازمانی در کشور‌های عضو آژانس بین‌المللی هسته‌ای وجود دارد و کشور‌ها ملزم به رعایت استاندارد‌هایی هستند، ولی در حوزه شیمیایی و پتروشیمی چنین موضوعی را شاهد نیستیم به همین دلیل، نیازمند واحد ایمنی شیمیایی در کشور هستیم.

سردار جلالی با بیان اینکه اگر قرار است که صنعت شیمیایی را توسعه دهیم، این مهم نیازمند استاندارد‌ها و کنترل‌های دقیق ایمنی است، گفت: از کنفرانس قبلی تلاش کردیم تا نظامی را در این رابطه تدوین کنیم؛ لذا به واسطه همین موضوع، نظامی از سوی سرلشکر «باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأیید و به دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مخاطرات شیمیایی کشور وجود زیرساخت‌های شیمیایی در کنار منازل مردم است، بیان کرد: عمدتاً نیرو‌های امدادی نسبت به مقابله با حادثه شیمیایی، آموزش و تجهیزات لازم را ندیده‌اند و این را در رزمایشی که سال‌های قبل انجام دادیم، ملاحظه کردیم؛ زیرا تیم امدادی در مواجهه با مصدومان فرضی حادثه شیمیایی که گریم شده بودند، به نوعی دچار نگرانی شده بودند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: گردان‌های شیمیایی بسیج برای مقابله با حوادث شیمیایی پیش‌بینی شده‌اند تا آموزش ببیند و تجهیز شوند و برای آتش‌نشان‌ها هم که به‌عنوان مسئول اولیه رفع آلودگی مشخص شده‌اند، تجهیزات و آموزش‌های لازم تأمین و ارائه خواهد شد و البته در کنار این موضوعات، اورژانس هم نمی‌تواند عنوان کند که تجهیزات لازم را ندارد.

سردار جلالی ادامه داد: ساختار پدافند شیمیایی را هم در شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی کردیم؛ چرا که ۹۰۰ شهرک صنعتی در کشور داریم که بعضاً دارای ابزار‌های شیمیایی هستند؛ به همین علت باید تجهیزات، ابزار و نیروی انسانی برای مواجهه با حوادث شیمیایی را داشته باشند که در این‌خصوص با استانداری‌ها و شهرداری‌ها موافقتنامه‌ای به امضا رسیده است تا بتوانیم این نظام را در کشور اجرایی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: برای اینکه امپراطوری رسانه‌ای غرب ما را به چالش نکشاند و متهم کند، باید حقایق دقیق دیده شود؛ زیرا آنجا که منافع خودشان ایجاب کند، روی متمدنانه از خود نشان می‌دهند، ولی باید این نکته را همواره مورد توجه قرار دهیم که آن‌ها باطنی وحشی دارند و از سوی دیگر، احتمال انجام حملات شیمیایی از سوی دشمنان همواره باید مد نظر باشد.

بنابراین گزارش، در حاشیه ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی از سامانه «شفیع» رونمایی شد. این سامانه اطلاعات مربوط به مصدومان شیمیایی کشور را جمع‌آوری و روند درمان را پیگیری می‌کند. سامانه خدمات سلامت الکترونیک شفیع به پشتیبانی شرکت دانش‌بنیان کیمیا انفورماتیک گستر ایرانیان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها