سردار فضلی عنوان کرد

تأمین امنیت کشور با بهره‌گیری از 2250 گردان بسیج/ چگونگی برقراری امنیت اجلاس سران

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز 2250 گردان بیت‌المقدس، امام حسین(ع) و امام علی(ع) بسیج کاملا آماده تأمین امنیت کشور هستند.
کد خبر: ۵۳۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ - 20September 2015

تأمین امنیت کشور با بهره‌گیری از 2250 گردان بسیج/ چگونگی برقراری امنیت اجلاس سران

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور پرشور بسیج در تمام عرصه های علمی، جهادی و نظامی کشور از زمان انقلاب تاکنون، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب دیدیم که وقتی حادثه ای رخ می دهد بسیج است که به میدان میآید و ماجرا را حل و فصل میکند.

وی با اشاره به کنفرانس سران کشورهای اسلامی که در سال 1376 در تهران برگزار شد، گفت: کنفرانس سران کشورهای اسلامی، همایش سیاسی بسیار بزرگی بود که تنها 6700 نفر میهمان خارجی داشت و طبیعتا لازم بود تا امنیتی بسیار قوی بر فضای برگزاری اجلاس حاکم باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه مقرر شد تا بسیج و سپاه امنیت اجلاس را عهدهدار شوند، افزود: ما برای بررسی چگونگی تأمین امنیت این اجلاس تحقیقاتی انجام دادیم و دیدیم که برای این اجلاس که هر چند سال یکبار در یک کشور برگزار میشود تمهیدات امنیتی شدیدی از سوی کشور برگزارکننده اتخاذ می شود؛ بهصورتی که چند لشکر زرهی و مکانیزه در خیابانها گارد میگیرند تا امنیت برقرار شود.

وی ادامه داد: ما گفتیم که این مدل تأمین امنیت، یک الگوی غربی است و ما آن را قبول نداریم و برای امنیت اجلاس سران کشورهای اسلامی از الگوی خود استفاده خواهیم کرد؛ الگوی ما امنیت نامحسوس بود، امنیت باید برقرار میشد؛ اما بهصورت نامحسوس؛ به همین خاطر دو لشکر 10 سید الشهداء(ع) و 27 محمد رسولالله(ص) سپاه را به گونهای که کسی متوجه این موضوع نشود، به میدان بردیم.

سردار فضلی اضافه کرد: وزیر کشور وقت، برای هماهنگیهای بیشتر با ما جلسه ای گذاشت و از ما سوال کرد که طرحتان برای تأمین امنیت اجلاس چیست و چه تعداد نیرو لازم دارید؟ ما هم در جواب طرحمان را ارائه کرده و اعلام کردیم که 100هزار نیرو را برای تأمین امنیت اجلاس سران پیشبینی کردهایم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور تنها به اندازه 19هزار نفر جیره غذایی در اختیار سپاه قرار داد، خاطرنشان کرد: ما به وزیر کشور گفتیم که اصلا به کمک شما احتیاجی نداریم، چراکه نیروهای ما بسیجی هستند و یک بسیجی هم در مأموریت منتظر نمی ماند تا آب و غذا برسد؛ این ها با خدا معامله می کنند و در بند این مسائل نیستند و در نهایت ما به نیروهای خود اعلام کردیم که جیره غذاییشان را نیز خود تهیه کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه 37هزار پاسدار و سرباز و 63هزار بسیجی را برای تأمین امنیت اجلاس سران کشورهای اسلامی به میدان آوردیم، افزود: قرار بود تا حماسه ای بزرگ انجام شود و ما با کمبود 81 هزار جیره غذایی روبرو بودیم، اما از این جهت نگران نبودیم؛ چرا که بسیجی های با اخلاص ما با وسایل نقلیه شخصیشان که حتی بنزین آن را نیز خود تأمین می کردند به میدان می آمدند.

وی اذعان کرد: پس از اتمام این اجلاس، بعدها نیروی انتظامی اعلام کرد که در چند روز برگزاری اجلاس گزارش حتی یک مورد سرقت را هم در تهران نداشتیم و دلیل آن این بود که 30هزار چشم بصیر بسیجی، تهران را در آن مدت، شبانه روز رصد می کرد.

سردار فضلی در ادامه گفت: در چنین اجلاسی که فقط 100هواپیما و بالگرد باید امنیت آسمان منطقه را تأمین می کردند، ما با همین بسیجی ها کاری کردیم که تا شعاع حدودا 20 کیلومتری محل برگزاری اجلاس، یک باغچه نبود که از تفحص بسیجیانمان دور بماند.

وی با بیان اینکه چنین نیروهایی در هیچ جای دنیا پیدا نمی شوند، یادآور شد: در زمان برگزاری اجلاس، برخی از مسؤولین امنیتی به ما می گفتند که ما در خیابان ها هیچ نیروی امنیتی نمی بینیم، نکند که شما در خواب غفلت هستید؟! اما ما به آنها ثابت کردیم که همان بسیجیان بهصورت نامحسوس به بهترین شکل امنیت اجلاس را تأمین کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان با تأکید بر آمادگی کامل اقشار مختلف بسیج برای دفاع همهجانبه از جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات دشمن، گفت: امروز 2250 گردان بیتالمقدس، امام حسین(ع) و امام علی(ع) بسیج کاملا آماده تأمین امنیت کشور هستند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیئت دانش آموزی حضرت صاحب الامر(عج)
|
-
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
بسم رب الشهدا
پنجمین یادواره 54 شهید مسجد الزهرا س شهرآرا - تهران ؛ یادبود شهید حمید سیامکی
سه شنبه ، 31 شهریور ماه ، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ، بعد از نماز مغرب و عشا
قاری : مهدی کاظم پور
مجری : سید رضا نواب
سخنران : حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران
و روایتگری توسط همرزم شهید حمید سیامکی از شهدای عملیات مرصاد

میدان توحید ، خ ستارخان ، خ پاتریس ، کوچه 25

به همراه پخش مستند کوتاه « مخلصین له الدین ... » ، روایتی کوتاه از زندگینامه شهید بزرگوار حمید سیامکی

توضیحات بیشتر و تصاویر تبلیغی :
http://sahebnet.ir/post-916.html
نظر شما
پربیننده ها