دفاع‌پرس گزارش می‎‌دهد؛

«راه بهشتی» زوج‌های جوان در معراج‌الشهدا + تصاویر

اولین اجتماع «راه بهشت» ویژه زوج‌هایی که عقد ازدواجشان در معراج‌الشهدای تهران خوانده شده همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در معراج شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲ - 03July 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اغلب جوان‌هایی که در شرف ازدواج و رفتن به خانه بخت هستند، دوست دارند مراسم عقد و ازدواجشان را به گونه‌ای خاطره انگیز برگزار کنند، هرکس بنا به سلیقه، عقاید و خواسته‌های خود شروع زندگی‌اش را جشن می‌گیرد. دیگر سادگی مراسم‌های عقد به پهن کردن یک سفره ساده در خانه عروس محدود نمی‌شود و انواع مراسمات ازدواج در محل‌های متفاوت برگزار می‌شود که در بسیاری از موارد هم از هزینه‌های مراسمات خانگی کم می‌کند و هم حال و هوای خاص خودش را دارد. تقریبا از ۲ دهه پیش ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها صورت گرفت، بعد از آن خواندن خطبه عقد ازدواج کنار مزار‌های شهید در دانشگاه‌ها و در گلزار‌های شهید شکل دیگری از ازدواج‌های ساده بود که بین جوان‌ها باب شد، دختر و پسر‌هایی که دوست داشتند شروع زندگی مشترکشان را با معنویت پیوند دهند و از طرفی با این سبک ازدواج دیگر ریخت و پاش‌های مرسوم و هزینه‎‌های سرسام آور عروسی را کنار بزنند.

معراج الشهدای تهران در خیابان بهشت از دوران دفاع مقدس تا امروز شاهد برگزاری برنامه‌های زیادی مربوط به وداع با شهیدان و مراسمات مذهبی بوده است، پیکر‌های مطهر شهدای زیادی از روز‌های دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم از اینجا به خانه ابدی بدرقه شده، چیزی که معراج الشهدای تهران را خاص کرده، همین حضور پررنگ شهدا در همه ایام سال از سال‌ها پیش تاکنون بوده است، اما از دی سال ۹۵ یک اتفاق شیرین دیگر فضای معراج را با شروع زندگی زوج جوانی پیوند داد که علاقه‌مند به آغاز زندگی خود در کنار شهدا بودند. پهن شدن سفره عقد اولین زوج راهی را باز کرد تا زوج‌های جوان دیگری که دل در گرو راه و هوای شهدا دارند، زندگی مشترک خود را در کنار شهدا آغاز کنند.

حسینیه معراج الشهدا یک ضریح چوبی چشم‌نواز دارد که پیکر‌های مطهر شهدا را در خود جای داده و محل دائمی زیارت زائران شهداست. همین ضریح قسمت خانم‌ها و آقایان حسینیه را از هم جدا کرده، محل خوبی که در کنار برگزاری مراسمات وداع با شهدا آمادگی برگزاری برنامه‌های فرهنگی دیگر را دارد و تا امروز نیز شاهد برگزاری یادواره‌های شهدا، افطاری خانواده شهدا، برنامه‌های ویژه همسران شهدا در مناسبت‌های مذهبی بوده است. علاوه بر این برگزاری مراسم ازدواج ۵۰۰ زوج جوان طی شش سال خاطره خوش معراج الشهدا از پیوند آسمانی جوان‌ها با حضور معنوی شهداست، زوج‌هایی که از اقشار و صنوف مختلف هستند و در بینشان کاسب و بازاری و دانشجو با طرز تفکر‌های مختلف و طبقات اجتماعی گوناگون دیده می‌شود.

بعد از این زوج‌های علاقه‌مند زیادی درخواست برگزاری مراسم عقدشان را در معراج الشهدا ثبت کردند و داوطلبان در ایام مختلف سال به ویژه اعیاد مذهبی برای ازدواج در این مکان مقدس از شهر‌های مختلف کشور به این نقطه از بهشت آمدند.

جمعه ۱۰ تیر اولین اجتماع «راه بهشت» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار شد که در آن تعدادی از زوج‌هایی که مراسم عقدشان را در معراج الشهدا برگزار کرده بودند حضور داشتند. این مراسم که عصر روز جمعه و در حیاط معراج الشهدا در حالی برگزار شد که تعدادی از زوج‌های سال‌های گذشته به همراه فرزندان خود در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدا به همراه خادمان شهدای معراج الشهدا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار