در آیین رونمایی کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌ها» مطرح شد؛

رجبی دوانی: خواندن کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌ها» را به مسئولان توصیه می‌کنم

رئیس بنیاد ایران‌شناسی گفت: خواندن کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌ها» برای آن دست از افرادی که دارای مسئولیت‌های بالایی هستند واجب است. زیرا این دست افراد می‌توانند از اهداف دشمن برای ضربه زدن به کشور باشند.
کد خبر: ۵۳۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ - 02July 2022

خواندن کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌ها» را به مسئولان توصیه می‌کنمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدعلی رجبی دوانی» عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس بنیاد ایران‌شناسی در آیین رونمایی کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌ها» و رونمایی از ویرایش جدید کتاب «کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی» که در نمایشگاه دائمی کتاب دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که کتاب «کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی» برای دومین بار در سال ۱۳۹۷ چاپ شد برخلاف چاپ نخست مورد توجه اقشار مختلف کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین زیادی خواهان این کتاب بودند، گفت: در چاپ جدید سعی شده نقص‌ها و ضعف‌ها که وجود داشته برطرف شود؛ همچنین در این کتاب بیانات رهبر معظم اسلامی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سلسله مباحث تحلیلی و ارزشمندی در مشهد مقدس داشتند، اضافه شده است.

دوانی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای گفت: ایشان بحث بسیار جالبی داشتند و تحلیل کرده بودند که کوفه یک موقعیت خاصی دارد. از یک طرف مرکز انقلاب‌ها و قیام‌ها بوده و مرکز توجه اهل بیت (ع) است و از طرف دیگر باعث وارد شدن ضرباتی به اهل بیت (ع) شده است. ایشان در آن بحث تاکید کردند که جای دارد اهل فن بیایند و درمورد این موقعیت و چهره متضادی که کوفه دارد تحقیق کنند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به گفته سردار ایرانمنش مسئول دفتر او در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این کتاب را در سفر‌هایی که برای ماموریت‌های جبهه‌های مقاومت داشتند با خود می‌بردند و می‌خواندند و جا‌هایی که برای او جالب توجه بوده را مشخص کرده و یک فایلی که برای سردار دل‌ها اهمیت ویژه‌ای داشته را برای من ارسال کرده بودند.

دوانی با بیان اینکه در این کتاب نگاهی ویژه از منظر اصول امنیتی به قیام امام حسین (ع) از آغاز تا پایان شده است، افزود: در خصوص قیام امام حسین (ع) تحلیل‌های گوناگونی ارائه شده اما این کتاب دارای نوآوری جدیدی است؛ بسیاری از آثار درمورد بررسی فلسفی قیام امام حسین (ع) و نتایج و آثار قیام در طول زمان و تاریخ بوده است، ولی اینکه به این قیام از منظر اصول امنیتی، اطلاعات و حفاظت اطلاعات نگاه شود برای اولین بار است.

وی ادامه داد: اگرچه مسائل اطلاعات، حفاظت اطلاعات و اصول امنیتی با یک حاکمیت و حکومت معنا پیدا می‌کند، اما به دلیل اینکه امام حسین (ع) به عنوان رهبر واقعی و راستین امت اسلامی، جانشین برحق رسول خدا برای احیای اسلام و دین قیام کرد و ایشان یک نیروی نظامی هرچند کوچک و محدود داشت ما موقعیت ایشان را همانند یک حاکمیت نگاه کردیم و مسائل امنیتی را در آن مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی درباره عنوان کتاب خاطرنشان کرد: کامیابی‌های بعد موفقیت‌های جبهه حق در نبرد اطلاعاتی و امنیتی با دشمنان است و ناکامی‌ها هم که دنباله نام کتاب است به علت بی توجهی و کم توجهی برخی از یاران امام حسین (ع) و سران قیام ایشان به خصوص در کوفه نسبت به مسائل امنیتی بوده است.

دوانی گفت: خواندن کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌ها» برای آن دست از افرادی که دارای مسئولیت‌های بالایی هستند واجب است، زیرا این دست افراد می‌توانند از اهداف دشمن برای ضربه زدن به کشور باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها