برگزاری یادواره شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس در «زاهدان»

یادواره شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس جمهوری اسلامی ایران بر آب های خلیج فارس امروز با حضور جمعی از خانواده ی شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ - 03July 2022

برگزاری یادواره شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس در «زاهدان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، یادواره شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس جمهوری اسلامی ایران بر آب های خلیج فارس امروز در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان و با حضور جمعی از خانواده ی شهدا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی محامی » نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهارداشت: انسان در مجموعه معارف اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.در آیات و روایات قرآن نیز به شخصیت، جایگاه و حقوق انسان اشاره بسیاری شده است.

وی افزود: جامعه بشری دور هم جمع شده اند و منشوری به عنوان حقوق بشر تنظیم کردند اما در این میان عده ای مانند آمریکا از این نام سوء استفاده میکنند و خود را مدعی حقوق بشر میدانند در حالیکه خود بیشترین جنایت ها را بر علیه بشریت انجام داده اند.

حجت‌الاسلام محامی عنوان کرد: ما باید هوشیار باشیم و دشمن را به خوبی بشناسیم و حواسمان به باطل هایی که لباس حق را پوشیده اند، باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه همه ما این است که جنایت های آمریکا و هم پیمانانش را بشناسیم و به نسل جوان نیز منتقل کنیم. اگر امروزه در عرصه های مختلف پیشرفت کرده ایم، مدیون مقاومت قهرمانانه و افتخار آفرینی مجاهدانی هستیم که تا پای جان برای دفاع از انقلاب جانشان را در طبق اخلاص گذاشته اند.

«محمد ناظری» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان نیز گفت: وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را ورق میزنیم، جنایت ها و توطئه های ظالمانه آمریکای جنایتکار را که از گذشته های دور در حق ملت ما روا داشته است، در اذهان تداعی میشود.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر است، افزود: آمریکای جنایتکار به بهانه حقوق بشر دست به جنایت هایی میزند که در واقع ضد حقوق بشر است.

ناظری عنوان کرد: در سال۱۳۶۶ حادثه خون بار حمله هواپیمای بعث در منطقه سردشت و بمباران شیمیایی اتفاق افتاد که ۱۰۹ نفر به شهادت رسید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: پرواز تهران عازم بندرعباس و سپس دبی،توسط نیروی دریایی آمریکا با شلیک ۲ موشک،این هواپیما را در بر روی خلیج فارس ساقط کرد و ۲۹۸ نفر از مسافران این پرواز به شهادت رسیدند که ۶۶ نفر از آنان کودکان زیر ۱۳ سال و ۵۳ نفر از آنها خانم بودند.

وی ادامه داد: در این پرواز، ۳۳نفر از سیستان و بلوچستان بودند که ۳۰ نفر آنها مرد،یک نفر زن و ۲ کودک بودند.

سرتیپ دوم «غلام نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و حفظ ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: جنایت های آمریکا در گوشه و کنار دنیا نمایان است . هر شخصی با هر دیدگاه و تفکری میتواند میزان حقوق بشر آمریکا را ارزیابی کند.

وی افزود: از ششم تا دوازدهم تیرماه، آمریکا و هم پیمانانش جنایت های زیادی در کشور انجام داده است که لازم است در این هفته کارهای زشت و ننگینشان افشا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها