رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

حضور دانش‌آموزان در جبهه‌ها از ویژگی‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری» گفت: حضور دانش‌آموزان از خصایص دفاع مقدس و انقلاب بود که در افق پایانی جنگ تحمیلی نیز خود را نشان داد.
کد خبر: ۵۳۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ - 04July 2022

حضور دانش‌آموزان در جبهه‌ها از ویژگی‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در آیین اختتامیه نهمین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز (همکلاسی آسمانی) که با حضور جمعی از دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره‌ به جایگاه شهدا در قرآن کریم، اظهار داشت: آیاتی که درباره شهادت داریم که سرشار از غیرت الهی است؛ از جمله آیاتی که در آن خداوند متعال می‌فرمایند که شهدا زنده‌اند و نباید حتی گمان و پندار به مرده بودن آن‌ها داشته باشیم.

وی برپایی یادواره شهدای دانش‌آموز و آیین همکلاسی آسمانی را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانست و عنوان کرد: البته که از چنین اتحادیه ریشه‌دار و انقلابی، چنین رویدادی هم انتظار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران انس گرفتن با شهدا و نیرو و تأسی گرفتن از آن‌ها را هدف اصلی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند انس گرفتن با شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: در شرایط امروز که با عملیات پیچیده دشمن و جنگ در عرصه فضای مجازی مواجهیم که به قتلگاه هویت، اخلاق و ایمان جوانان تبدیل شده است، بیش از گذشته به انس با شهدا نیازمندیم.

وی با اشاره به سهم قابل توجه شهدای دانش‌آموز از شهدای دوران دفاع مقدس که یک ششم شهدای جنگ تحمیلی هستند و همچنین آمار قابل توجه ایثارگران، جانبازان و آزادگان دانش‌آموز، گفت: در هیچ جنگی در تاریخ دنیا این حضور فعال، موثر و پیش برنده نوجوانان را شاهد نبوده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران حضور دانش‌آموزان را از خصایص دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برشمرد که در افق پایانی جنگ تحمیلی نیز خود را نشان داد.

به گفته حاج علی اکبری، نوجوانان دانش‌آموز با اتکا به مبانی فکری و هویتی که در مکتب امام حسین (ع) آموخته بودند، در قالب رزمندگان در دفاع مقدس حضور کارگشا داشتند و کیمیای جهاد از نوجوانان، شیرمردانی ساخت که معادلات جنگ نابرابر علیه ایران را تغییر دادند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: قطعا سهم پدران و مادران شهدای دانش‌آموز، رهبری امام خمینی (ره) و... را نیز در جایگاه ویژه‌ای که این شهدای گران‌قدر دارند، نباید نادیده گرفت.

ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه نهمین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز

در ادامه «حسین میرشریف» مسئول دبیرخانه نهمین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز (همکلاسی آسمانی) نیز اظهار داشت: دانش‌آموزان پسر اول و دوم متوسطه از این یادواره استقبال بی‌نظیری داشتند.

وی از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه نهمین یادواره ملی شهدای دانش‌آموز (همکلاسی آسمانی) خبر داد که در ۲ بخش سرگذشت‌پژوهی شهدا و یادواره شهدای دانش‌آموز بوده است.

میرشریف هدف از یادواره ملی شهدای دانش‌آموز (همکلاسی آسمانی) را الگویابی و الگوپذیری از شهدای دانش‌آموز اعلام کرد و ادامه داد: اگرچه در سال‌های اخیر شرایط بیماری کرونا برپایی یادواره را تحت تاثیر قرار داد؛ اما امیدواریم در سال تحصیلی جدید دهمین دوره یادواره شهدای دانش‌آموز را برگزار کنیم.

در این مراسم، پیکر پاک شهید گمنام ۱۸ ساله بر دستان دانش‌آموزان تشییع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار