نماینده مردم در مجلس:

شرکت‌های ایرانی باید در بازار سوریه فعال شوند

آصفری گفت: قوه مقننه آمادگی دارد موانع قانونی یا بستر‌های قانونی لازم برای توسعه فعالیت‌ها و تعاملات اقتصادی با سوریه را فراهم کند.
کد خبر: ۵۳۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ - 05July 2022

شرکت‌های ایرانی باید در بازار سوریه فعال شوند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق در راستای توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه، اظهار داشت: ایران نقش پررنگی در مبارزه و نابودی با تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه داشت و موجب شد آرامش و ثبات به مردم این کشور بازگردد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون کشور سوریه نیازمند بازسازی در حوزه‌های مختلف است، مطرح کرد: بر این اساس دولت سوریه باید از ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، صنعت و ... استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سوریه خسارات زیادی را دیده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که شرکت‌های ایرانی دارای توانمندی‌های خوبی در حوزه راه، شهرسازی و ... هستند لذا در تقویت مناسبات دوجانبه باید به این موارد توجه شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد برخی کشور‌ها که حامی تکفیری‌ها بودند، امروزه در سوریه فعال هستند و پروژه‌های اقتصادی را اجرا می‌کنند، اما کشورمان در این حوزه نتوانسته خوب ایفای نقش کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع وزارت امور خارجه باید تلاش بیشتری کند تا موانع همکاری‌های دوجانبه برطرف شود؛ همچنین قوه مقننه نیز آمادگی دارد موانع قانونی یا بستر‌های قانونی لازم برای توسعه فعالیت‌ها و تعاملات اقتصادی با سوریه را فراهم کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها