مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

ضرورت فرهنگ‌سازی ارزش‌ها و معرفی الگوهای دفاع مقدس در جامعه

سرهنگ «وحیدی» گفت: نویسندگان و اهالی قلم باید با تبیین و معرفی شخصیت‌های دوران دفاع مقدس مانع از الگوسازی دشمنان برای جوانان کشورمان شوند.
کد خبر: ۵۳۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 05July 2022

ضرورت فرهنگ‌سازی ارزش‌ها و معرفی الگوهای دفاع مقدس در جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، آیین تجلیل از اهالی قلم و نویسندگان حوزه دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) با حضور سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

وحیدی در این مراسم که به‌همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی ترتیب یافت ضمن تبریک روز قلم اظهار داشت: در بیان اهمیت و جایگاه قلم همین بس که خداوند متعال در قرآن به آن سوگند یاد کرده و می فرمایند: «ن و القلم و ما یسطرون» سوگند به قلم و آنچه می نویسد.

وی با قدردانی از تلاش همه نویسندگانی که با اعتقاد راسخ برای ترویج معارف و ارزش های دفاع مقدس رسالت خود را با تبیین به موقع و درست انجام می دهند افزود: امروز ما با دو عنوان ادبیات در دفاع مقدس مواجه هستیم که یکی ادبیات تبلیغی و دیگری ادبیات تحلیلی است.

وحیدی تصریح کرد: درادبیات تبلیغی که به معنای تبیین معارف و ارزش های دفاع مقدس است خوشبختانه کتب فاخری در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان غربی تولید شده است اما در ادبیات تحلیلی نیاز به بررسی زوایای پیدا و پنهان آثار و ارزش های حوزه دفاع مقدس وجود دارد که نویسندگان باید برای جلوگیری از آسیب ها و تهدیدات این حوزه که شامل تحریف واقعیت ها و به فراموشی سپردن ارزش های آن دوران است تولیدات ارزشمند و ماندگاری ارائه دهند.

وی گفت: امروز دشمن با بی شرمانه ترین و ناجوانمردانه ترین هجمه ها سعی در آسیب رساندن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و برای رسیدن به این هدف نیز از هر ابزار و روشی استفاده می کند که تنها راه مقابله با این هجمه‌ها «جهاد تبیین» است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: یکی از راهبردهایی که دشمنان امروز به دنبال آن هستند الگوسازی برای برای جوانان کشور است.

وحیدی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی ارزش ها و معرفی الگوهای دفاع مقدس در جامعه اظهار داشت: نویسندگان و اهالی قلم باید با تبیین و معرفی الگوهایی همچون شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس مانع از الگوسازی دشمنان  برای جوانان کشورمان شوند.

در این مراسم با تجلیل از نویسندگان کتب دفاع مقدس آذربایجان غربی از کتب تازه منتشر شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار