پیام مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز قلم؛

قلم سمبل آگاهی و حافظ تمدن‌های بشری است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پیام تبریکی به مناسبت روز قلم، قلم را حافظ تمدن‌های بشری دانست.
کد خبر: ۵۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ - 05July 2022

قلم سمبل آگاهی و حافظ تمدن‌های بشری استبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار  «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز قلم پیام تبریکی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

چهاردهم تیرماه، روز قلم، فرصتی است برای یادآوری منزلت، قداست و حرمت قلم  و ادای احترام به اندیشمندانی که قلم آنها فروزنده دانش و فزاینده آدمیت است.

قلم وسیله زدودن جهل و ابزار تعلیم بشریت، پل ارتباطی گذشته و آینده بشر، سمبل تفکر و آگاهی، حافظ و تداوم بخشیدن به تمدن های بشری، حامل و ناقل افکار و اندیشه، انتقال دهنده پیام‌های الهی است و همچنین پاسدار افکار اندیشمندان و متفکرانی است که صادقانه درحوزه‌ها و موضوعات مختلف،  قلم در دست گرفته‌ و عرصه فرهنگ را با افکار الهی و انسانی خود زینت می‌بخشند.

خداوند سوگند یاد کرد به قلم و به آنچه با قلم مى‌نویسند چرا که هم خود قلم و هم کتابتى که به واسطۀ قلم محقّق مى‌شود از نعمت‌هاى بزرگ إلهیّه‌ است چرا که خداوند در کلام وحی، به بسیارى از مخلوقات خود از جهت آنکه رحمت و نعمت هستند سوگند یاد نموده است.

 قلم در ضبط و ثبت حوادث غائب از انظار و معانى و أسرار پنهان در دلها، یاری‌گر کلام بوده و فرهنگ را رشد مى‌دهد؛ افراد را با قلم مى‌توان خواب یا بیدار کرد، قلم یک سند رسمى و گزارشگر تاریخ است.

رابطه با قلم، رابطه با علم است. در میان تمام صداها، صداى قلم دانشمندان، از صداهای ماندگار است.  بنابراین هر روز، روز قلم و روز تراویدن فکر و اندیشه و ایده نو و تازه و شریک کردن دیگران در افکار و ایده ها است.

این وسیله مهم در زندگی انسان علاوه بر به تصویر کشیدن زندگی انسان، به عنوان منبع و خاستگاه هنر نیز محسوب می شود.

انسان همواره رشد، پیشرفت و تعالی خود را مرهون اصحاب قلم می‌داند و  در سال‌های اخیر که مسئله جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مطرح شده است، افراد متعهد صاحب قلم  بایستی بیشترین نقش را در بصیرت افزایی افراد جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار