امروز انجام شد؛

رایزنی نخست وزیر عراق با سفیر آلمان در بغداد

نخست وزیر عراق در جریان دیدار با سفیر آلمان در عراق موضوعات مختلفی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
کد خبر: ۵۳۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ - 06July 2022

رایزنی نخست وزیر عراق با سفیر آلمان در بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با «مارتین ییگر»، سفیر آلمان در بغداد دیدار و درباره پرونده‌های مورد اهتمام مشترک رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه میان بغداد و برلین، راهکارهای توسعه همکاری مشترک در راستای منافع دو کشور و نیز همکاری امنیتی در مبارزه با تروریسم و بازسازی مناطق آزاد شده عراق از چنگال داعش و حمایت از نهادهای دولتی عراق تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین طرفین، درخصوص تقویت شراکت میان عراق و آلمان در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تبادل فرهنگی و پیگیری امور شهروندان عراقی که به خاطر درمان به آلمان سفر کرده اند، رایزنی کردند.

سفیر آلمان ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت عراق در زمینه عمران و رفع آثار تغییرات آب و هوایی و تکیه بر انرژی تجدیدپذیر، از اهتمام مستقیم نخست وزیر عراق برای اتمام پروژه‌های انرژی و برق شرکت زیمنس آلمان در عراق تشکر کرد.

پیش از این هم هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق و پائولا الیزابت کانلی، سفیر استرالیا در بغداد با یکدیگر دیدار کرده بودند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار