لوح سپاس فرهنگستان هنر برای فیلم «بدون قرار قبلی»

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی»، ساخته بهروز شعیبی، به‌صورت خصوصی، اکران و به کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده این فیلم از سوی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران لوح سپاس اهدا شد.
کد خبر: ۵۳۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 07July 2022

لوح سپاس فرهنگستان هنر برای فیلم «بدون قرار قبلی»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی»، با همکاری مجموعه فرهنگی‌هنری آسمان، در تالار ایرانِ فرهنگستان هنر، به‌صورت خصوصی اکران و از سوی فرهنگستان هنر به بهروز شعیبی (کارگردان)، محمود بابایی (تهیه‌کننده) و فرهاد توحیدی (نویسنده فیلم‌نامه)، لوح سپاس و هدایایی اهدا شد.

فیلم بدون قرار قبلی، روایتی ناب از باور و هویت ایرانی است.

بعد از اکران فیلم «بدون قرار قبلی»، بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، به سخنرانی پرداخت. او به دو فیلم «خورشید»، اثر مجید مجیدی، و «موقعیت مهدی»، اثر هادی حجازی‌فر، که پیش‌تر در فرهنگستان هنر اکران ویژه شد، اشاره و درباره اهداف فرهنگستان هنر برای تجلیل این‌گونه فیلم‌ها خاطرنشان کرد: دلایل بسیاری برای اکران برخی از فیلم‌ها وجود دارد و باید این‌گونه فیلم‌ها بارها دیده‌ شوند و درباره آنها نقد و بررسی و پژوهش صورت گیرد. معاونت پژوهشی این فرهنگستان برای چنین فیلم‌هایی نشست‌های تخصصی برگزار و مجموعه‌ای از نقدها را منتشر خواهد کرد.

رئیس فرهنگستان هنر، درباره فیلم «بدون قرار قبلی» اذعان کرد: این فیلم دو روایت ناب ایرانی دارد. یکی آنکه برداشتی از کتاب مصطفی مستور است که روایتی کاملاً ایرانی است. دیگر آنکه ترجمان خوب فیلم، در لوکیشن‌ها، بازی‌ها، رنگ‌ها، حرکات دوربین و... از آن روایتی ناب به دست می‌دهد.

بهمن نامورمطلق در همین زمینه اضافه کرد: در این فیلم، شعر و شعور ما را به عمق و ژرفنا می‌برد و این روایت ایرانی با روایت‌های هندی و آمریکایی کاملاً متفاوت است. ما باید روایت‌های ایرانی خود را تکثیر کنیم. در این فیلم، با هویت و باور سروکار داریم. باورها عمیق‌ترین عناصر هویت‌اند. زبان، تجربیات مشترک، باورها، و به‌ویژه باورهای مقدس، بخشی از هویت را تشکیل می‌دهند و بحران در باورها بحرانِ بحران‌هاست.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر درباره دیگر مضامین فیلم تصریح کرد: در این فیلم، گسست و پیوست، مرگ و زندگی، مهاجرت و هویت به‌خوبی بیان شده‌اند. هویت و اعتمادبه‌نفس و بازگشت به خود که بازگشت به اصالت‌هاست ما را با روایت خوب و تجربه شیرین روایت ایرانی مواجه می‌کند و به همین دلیل باید از دست‌اندرکاران این فیلم تشکر و قدردانی کرد.

بهروز شعیبی نیز روی صحنه آمد و از حمایت‌های معنوی و فکری علیرضا تابش، فرهاد توحیدی و محمود بابایی تشکر و قدردانی کرد.

در انتهای برنامه، از بهروز شعیبی (کارگردان)، محمود بابایی (تهیه‌کننده) و فرهاد توحیدی (نویسنده فیلم‌نامه)، با اهدای لوح سپاس فرهنگستان هنر، تجلیل شد.

پیش از اکران فیلم نیز، با بازپخش نماهنگ برنامه پیشین فرهنگستان هنر و ذکر اهمیت فیلم‌های فاخر، همچون فیلم‌های «خورشید» و «موقعیت مهدی»، از آخرین حضور و سخنرانی زنده‌یاد حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی در فرهنگستان هنر به نیکی یاد شد.

«بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، تهیه کنندگی محمود بابایی و محصول بنیاد سینمایی اد با مشارکت موسسه تصویر شهر است، که از ۱۸ خرداد توسط پخش موسسه تصویر شهر در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها