استاندار کردستان:

رشد اقتصادی مهمترین مطالبه کردستان از رییس جمهور است

«زارعی‌کوشا» گفت: در سفر رییس جمهور به دنبال تمهید شرایطی برای رشد اقتصادی و توسعه مناسب حوزه‌های فرهنگی و زیرساختی هستیم.
کد خبر: ۵۳۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 07July 2022

رشد اقتصادی مهمترین مطالبه کردستان از رییس جمهور استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان امروز (پنجشنبه) در ارتباط تلفنی با خبر رادیو صداوسیمای مرکز کردستان، اظهار داشت: کردستان در بسیاری از شاخص ها با دیگر استانها و متوسط کشوری، فاصله دارد که در این سفر تلاش خواهیم کرد تا با اعتبارات جهشی به رشد مناسب برسیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه راه و راه آهن برای این سفر هدفگذاری شده است، افزود: پروژه‌های نیمه تمامی از قبل در استان باقیمانده که امیدواریم در این سفر به سرانجام برسد.

استاندار کردستان تاکید کرد: در حوزه سدها و مدیریت آب هم چندین پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و در کنار این موارد در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و زیرساختی اعتبارات جهشی لازم برای استان اخذ خواهد شد.

زارعی کوشا اضافه کرد: آیت الله رییسی در این سفر یک روزه برنامه های مختلفی اعم از دیدارهای مردمی، بازدیداز واحدهای بزرگ صنعتی، تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام و برگزاری جلسات مختلف را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به صورت هوایی و میدانی خواهد بود افزود: رییس جمهور از مشکلات و کمبودهای موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بازدید می کند و این امر می تواند در رفع موانع راهگشا باشد.

دیدارهای عمومی رییس جمهور با مردم

استاندار کردستان با بیان اینکه دو دیدار مردمی در شهرهای سقز و سنندج در سفر رییس جمهور پیش بینی شده است، اظهار داشت: صبح روز جمعه ۱۷ تیر ماه در فرودگاه سنندج از رئیس جمهور استقبال می شود و آیت الله رییسی در این سفر، ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با مردم سقز و ۱۷ همان روز با مردم سنندج دیدار و گفت و گو می کند.

زارعی کوشا از مردم استان دعوت کرد تا در دیدار عمومی رییس جمهور حضور یابند و مطالبات و خواسته های خود را با آیت الله رییسی در میان بگذارند.

زارعی کوشا با بیان اینکه ۱۰ نفر از وزیران به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در شهرستان ها حضور می یابند و از طرح ها و واحدهای تولیدی این شهرستان ها بازدید می کنند، گفت: از چندماه قبل و با برگزاری جلسات استانی مهمترین اولویت ها و طرح های اقتصادی استان احصا و در اختیار هیات دولت قرار گرفته است.

 دیدار با علما و روحانیون، برگزاری شورای اداری استان، تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام، رفع مشکل آب شرب شهر سنندج و افزایش سرمایه گذاری های اقتصادی در کردستان از دیگر برنامه هایی است که رییس جمهور در کردستان دارد.

استاندار کردستان یادآور شد: پایان بخش سفر آیت الله رییسی به کردستان هم برگزاری نشست خبری با خبرنگاران و ارائه گزارشی از نتایج این سفر خواهد بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به همراه تعدادی از معاونان و وزرای دولت سیزدهم روز جمعه ۱۷ تیر میهمان استان کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار