فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

استقبال سربازان از طرح «سرباز ماهر»/ ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیونی اشتغال به سرباران

سردار زاده کمند با اشاره به اینکه سربازان از طرح مهارت آموزی استقبال خوبی داشته‌اند، گفت: با روند رو به رشدی که در کیفی سازی مهارت‌های تخصصی داریم امیدواریم سربازان پیش از گذشته از این طرح استقبال کنند.
کد خبر: ۵۳۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۰ - 11July 2022

استقبال سربازان از طرح سرباز ماهر/ ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیونی اشتغال به سربارانسردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره تسهیلات ارائه شده به سربازان ماهر بعد از پایان دوره خدمت سربازی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که تسهیلاتی که برای سربازان در نظر می‌گیریم قطعا قرض الحسنه باشد چراکه سربازان با توجه به وسعی که دارند امکان بهره مندی از وام‌هایی با سود ۱۸ درصد ندارند؛ در سال گذشته نیز شاهد بودیم بخش اعظمی از تسهیلات دو هزار میلیاردی که با سود ۱۸ درصد بود مورد استفاده قرار نگرفت.

وی ادامه داد: امسال با مصوبه‌ای که مجلس دراین خصوص داشته است پیش‌بینی شده است که کل تسهیلاتی که برای اشتغال به سربازان داده می‌شود از نوع تسهیلات قرض الحسنه باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارکنان وظیفه اختصاص پیدا کرده است؛ همچنین در همین راستا نیز هماهنگی لازم با وزارت کشور انجام گرفته و استانداران نیز آمادگی لازم را دارند و ان‌شاءالله که با کاری که در گروه‌های کاری استانداری‌ها انجام گرفته است این افراد شناسایی و با تایید اقدامات و طرح‌هایی که دارند، به بانک‌های عامل معرفی شده تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سردار زاده کمند درباره سقف تسهیلات اشتغال سربازان ماهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون  تومان بود، اما امسال تلاش می‌کنیم که این سقف به حداقل ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند؛ در این زمینه در حال رایزنی هستیم و ان‌شاءالله در چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که مهارتی را به سربازان آموزش دهیم و این مهارت منجر به یک اشتغال شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تلاش بر این است که تسهیلات قرض الحسنه به سربازان ماهر ارائه شود، اما متاسفانه برخی از سربازان با مشکل تامین ضامن برای دریافت وام مواجه هستند، آیا راهکاری برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است، گفت: تامین ضامن از جمله ضوابطی است که مرتبط با بانک‌های عامل است؛ ما حداکثر تلاش خود را می‌کنیم تا با بانک‌های عامل به توافق برسیم که با حداقل این ضوابط و مدارک، سربازان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سردار زاده کمند در پاسخ به این سوال که آیا از سربازان مهارت دیده و ماهر در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی نیز استفاده می‌شود و هماهنگی در خصوص اشتغال این افراد پس از پایان دوره خدمت در این کارخانجات از سوی نیروی‌های مسلح در نظر گرفته شده است، گفت: ما در این زمینه اقدامات خوبی را با برخی از مجموعه‌هایی که کارآفرین هستند مانند مجموعه‌هایی که در حال حاضر مسئولیت تعمیر خودرو را برعهده دارند، آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: این مجموعه‌ها پذیرفته اند که از سربازان مهارت دیده در حوزه تعمیرات بعد از سیر بررسی‌ها استفاده کنند و در چرخه استخدام قراردهند. در این زمینه اقدامات و اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ادامه داد: بخشی از سربازان که پیش از سربازی مهارتی را فراگرفته بودند در امر آموزش به سربازان در مراکز مهارت آموزی استفاده می‌شود. بخشی از جوانانی که مستعد این کار هستند بعد از گذراندن دوره تربیت مربی برای این کار آماده می‌شوند.

سردار زاده کمند درباره استقبال سربازان از برنامه‌های مهارت آموزی گفت: سربازان از طرح مهارت آموزی استقبال خوبی داشته‌اند؛ با روند رو به رشدی که در کیفی سازی مهارت‌های تخصصی داریم امیدواریم این انگیزه بیش از پیش شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها