با حضور فرمانده کل ارتش؛

اولین ناودسته پهپادبر «نداجا» رونمایی شد/ پرواز پهپاد از زیردریایی‌های «فاتح» و «طارق» برای نخستین بار+ عکس

اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی در ناوگان جنوب نیروی دریایی رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 15July 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این ناوْدسته، انواع پهپاد‌های پیشرفته و به‌روز تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش‌بنیان اعم از پهپاد‌های نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل ۴ و باور ۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز درآمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر پرواز انواع پهپاد دریاپایه و عمودپرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین‌بار پهپاد‌های رزمی از زیردریایی تمام‌ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق به پرواز درآمدند.

اولین ناوْدسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد/ پرواز پهپاد از زیردریایی‌های فاتح و طارق برای نخستین بار

در این آیین، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت‌آمیز تمرین انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی نیروی دریایی راهبردی ارتش در قالب اولین ناودسته پهپادبر این نیرو گفت: با توجه به خوی تجاوزگری و روحیاتی که از نظام سلطه سراغ داریم، لازم است روز به روز بر قدرت دفاعی خود بیفزاییم و این ارتقاء توان دفاعی حوزه‌های متعددی را شامل می‌شود که مهمترین آن‌ها حوزه‌های نوپدید است که در این زمینه موضوع پهپاد‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش تعیین کننده‌ای دارند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که مشاهده شد، پهپاد‌های شناسایی در واقع اشراف اطلاعاتی شناور‌های ما را تا صد‌ها کیلومتر فراسوی مرز‌های کشور افزایش داده و پهپاد‌های رزمی و انهدامی نیز دست بلند جمهوری اسلامی ایران در پهنه آب‌های آزاد و بین‌المللی محسوب می‌شوند که هم در برابر تهدید‌ها ایجاد بازدارندگی کرده و هم در صورت لزوم اگر اشتباهی از دشمنان سر بزند، آن‌ها را با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهند ساخت.

اولین ناودسته پهپادبر «نداجا» رونمایی شد/ پرواز پهپاد از زیردریایی‌های «فاتح» و «طارق» برای نخستین بار

همچنین دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: امروز در صحنه عمل آنچه که تعیین‌کننده است، توان فکر انسان‌هاست و اینکه تفکراتشان منجر به تولید تجهیزات هوشمند شود تا مأموریت‌هایشان را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت اجرا کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد به ثمر رسیدن دستاورد‌های جدید در حوزه صنعت دفاعی توسط جوانان متخصص و متعهد کشورمان بودیم که این بار در عرصه بسیار مهم پهپادی متجلی شد.

امیر ایرانی خاطرنشان کرد: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود علاوه‌بر تسلط عملیاتی و کسب برتری هوایی در عمق اقیانوس‌ها، در حوزه اشراف اطلاعاتی نیز کیلومتر‌ها دورتر از یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی توان خود را ارتقا دهد.

اولین ناودسته پهپادبر «نداجا» رونمایی شد/ پرواز پهپاد از زیردریایی‌های «فاتح» و «طارق» برای نخستین بار

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار