آتش بس تا ابد ادامه نخواهد یافت/ محاصره یمن باید شکسته شود

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از بررسی موضوع استمرار آتش بس در یمن با توجه به ادامه نقض مکرر آن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 17July 2022

آتش بس تا ابد ادامه نخواهد یافت/ محاصره یمن باید شکسته شودبه گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه النشره، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز یکشنبه در سخنانی از بررسی موضوع استمرار آتش بس در یمن با توجه به ادامه نقض مکرر آن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

وی در این باره اظهار داشت: آتش بس فعلی از سوی رهبر جنبش انصارالله یمن، در حال بررسی است و البته تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، ما از این آتش بس رضایت نداریم.

محمدعلی الحوثی تاکید کرد: آتش بس تا ابد ادامه نخواهد یافت مگر اینکه موجبات پیروزی ملت یمن از طریق آن فراهم شود، همچنین باید محاصره همه جانبه یمن شکسته شود، در غیر این صورت به سوی جبهه عازم خواهیم شد.

وی افزود: کسانی که در جده حاضر بودند، بدانند که بایدن برای کمک به مسائل جهان اسلام در این نشست حاضر نشد، بلکه با هدف خدمت رسانی به یهود و رژیم صهیونیستی وارد این نشست شد و می‌خواهد از اموال شما برای حمایت هر چه بیشتر از این رژیم بهره ببرد.

الحوثی تاکید کرد: ما ارزشی برای این نشست و نشست‌های مشابه آن قائل نیستیم، ما معتقدیم ائتلاف با رژیم صهیونیستی در گذشته به طور مخفیانه وجود داشت و امروز شکل علنی به خود گرفته است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: ائتلاف با کشور‌هایی که وارد روند عادی سازی روابط شده اند، نیز سودی برای رژیم صهیونیستی نداشته و نخواهد داشت، مردم یمن و ملت‌های عربی و اسلامی همچنان زنده هستند و در میدان حضور دارند.

روز گذشته محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفته بود که منطقه بدون برقراری صلح و ثبات در یمن آرام نخواهد گرفت. وی تاکید کرد که صلح و ثبات در یمن تنها با توقف کامل تجاوزات ائتلاف سعودی، خروج نظامیان بیگانه و برچیده شدن کامل محاصره یمن محقق خواهد شد.

عبدالسلام همچنین خواستار آزادی اسرای یمنی و بررسی هزینه‌های جنگ تحمیل شده بر یمن شده بود و تاکید کرد که هر اقدامی که منجر به صلح واقعی در یمن نشود، بی ارزش است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها