مقام صهیونیست:

ایران دشمن مشترک «اسراییل» و عربستان است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم هرگز همه چیز را درباره روابط امنیتی با عربستان سعودی فاش نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ - 17July 2022

ایران دشمن مشترک «اسراییل» و عربستان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «ران کوخاف» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گفت که این رژیم هرگز همه چیز را درباره روابط امنیتی با عربستان سعودی فاش نمی‌کند و همکاری‌های دوجانبه تا حد امکان ادامه خواهد داشت.

وی مدعی شد که تل‌آویو و ریاض دشمن مشترکی دارند و آن ایران است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که تل‌آویو بتواند با همکاری آمریکا به وعده‌های «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در خصوص آنچه عدم تبدیل شدن ایران به یک «کشور هسته‌ای» خواند، عمل کند.

روز شنبه (دیروز) نشست کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به اضافه عراق، مصر، اردن و آمریکا در جده عربستان سعودی برگزار شد.

از سوی دیگر سازمان هواپیمایی کشوری عربستان پیشتر اعلام کرده بود که حریم هوایی این کشور به روی تمامی هواپیما‌هایی که قوانین مربوط به عبور از حریم این کشور را رعایت می‌کنند، باز است.

در همین ارتباط «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه (دیروز) در سخنانی مدعی شد که لغو محدودیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد.

این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی روز گذشته گفته بود که اعلام اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی مبنی بر بازگشایی حریم هوایی این کشور به روی شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی، گام نخست برای عادی سازی روابط با ریاض به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار