مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

جهاد تبیین با نگاه جهادی و انقلابی محقق می‎شود

حجت‌الاسلام و المسلمین لقمانپور گفت: در حوزه دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف نیازمند نگاه انقلابی و جهادی داریم و جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با نگاه جهادی و انقلابی محقق می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ - 27July 2022

هم افزایی استان های قم و مرکزی برای تدوین نقش لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در دفاع مقدس/جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با نگاه جهادی و انقلابی محقق می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در بازدید از بخش‌های مختلف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان مرکزی در راستای بهره‌گیری از تجربیات کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد حفظ آثار جمع‌آوری اسناد در حوزه دفاع مقدس است و سامانه جامع اسناد دفاع مقدس در حال راه اندازی است که این اقدام گامی موثر برای بهره‌برداری از اسناد در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است و قطعا برکات فراوانی برای الگوگرفتن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس برای نسل جوان دارد.

وی افزود: خوشبختانه با تعاملی که در نیروهای مسلح و خصوصا سپاه با بنیاد حفظ آثار وجود دارد روند فعالیت های تبیینی و ترویجی در حوزه ایثار و شهادت مطلوب است. جبهه سازی یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و این مسئله باید در راهیان نور، تربیت راویان برجسته و بهره گیری از ظرفیت های پیشکسوتان محقق شود.

لقمان‌پور تأکید کرد: امروز در حوزه دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف نیازمند نگاه انقلابی و جهادی داریم و جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با نگاه جهادی و انقلابی محقق می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس یک مطالبه‌ای مهم است، گفت: در این راستا تکمیل موزه‌ها، برگزاری کنگره‌های شهدا، فعالیت‌های تبیینی و راهیان نور هدف گذاری شده است. با توجه به اینکه دفاع مقدس گنجینه از معارف ناب در آن نهفته تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس برای بهره گیری از این فرهنگ ارزشی بسیار می تواند راهگشا باشد و خوشبختانه استان مرکزی در تهیه دانشنامه پیشگام است.

حجت الاسلام لقمانپور ادامه داد: تبیین و تدوین نقش لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) در دفاع مقدس نیازمند هم افزایی و مشارکت استان های قم و مرکزی است که در این راستا سعی داریم نشست های بیشتر با یکدیگر داشته باشیم.

وی بیان کرد: لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) حماسه ها و افتخارات بزرگی در دفاع مقدس خلق کرده که باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود و آیندگان بتوانند از گنجینه این تجربیات به خوبی بهره بگیرند. خوشبختانه استان مرکزی در برگزاری کنگره شهدا الگوهای موفقی به سطح کشور ارائه کرد و امروز تجربیات ارزشمندی در برگزاری کنگره و فعالیت های تبیینی و ترویجی در ذیل کنگره دارد و امروز استان قم آمادگی بهره گیری از تجربیات استان مرکزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار