تل‌آویو به‌دنبال نهایی کردن توافق در مذاکرات دریایی با لبنان است

منابع صهیونیستی گزارش دادند که مقامات این رژیم در حال فشار وارد آوردن بر واشنگتن برای پایان دادن به مذاکرات دریایی و رسیدن به توافق با لبنان تا ماه سپتامبر آینده هستند.
کد خبر: ۵۳۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 27July 2022

تل‌آویو به‌دنبال نهایی کردن توافق در مذاکرات دریایی با لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، منابع صهیونیستی شامگاه گذشته گزارش دادند که مقامات این رژیم در حال فشار وارد آوردن بر واشنگتن برای پایان دادن به مذاکرات دریایی و رسیدن به توافق با لبنان تا ماه سپتامبر آینده هستند.

نیر دفوری خبرنگار نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل آویو بر آمریکایی‌ها فشار وارد آورده تا توافق با لبنان در موضوع مذاکرات دریایی تا ماه سپتامبر آینده نهایی شود.

این ماه همان مهلت مطرح شده از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان است که در اظهارات اخیر خود تاکید کرده بود در صورتی که توافقی در پرونده مذاکرات دریایی حاصل نشود، نه تنها میدان گازی کاریش، بلکه هر گونه فعالیت استخراج نفت و گاز رژیم صهیونیستی در اماکن دیگر نیز امنیت لازم را نخواهد داشت و ممکن است از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله قرار گیرد.

این خبرنگار صهیونیست در این باره گفت: سید حسن نصرالله سقف تهدیدات علیه اسرائیل را تنها چند هفته قبل از موعد رسمی آغاز به کار سکوی گازی کاریش بالا برده است، وی تهدید کرده که همه سکو‌های گازی متعلق به رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه بخشی مرتبط با سکوی گازی کاریش هستند، در تیررس حزب‌الله قرار دارند.

نیر دفوری افزود: مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی در شرایط کنونی معلق باقی مانده است، تل آویو خواهان پایبندی حزب الله به توافقی است که از سوی دولت لبنان به امضا می‌رسد، اما چنین توافقی هنوز ایجاد نشده است، بر این اساس مقامات اسرائیلی در حال فشار روی آمریکایی برای پایان دادن به مذاکرات دریایی تا ماه سپتامبر آینده (دو ماه دیگر) هستند. این تاریخی است که در سخنان نصرالله نیز آمده است.

وی در ادامه از تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در اطراف میدان گازی کاریش در راستای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی خبر داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها