نخست‌وزیر عراق خواستار گفت‌وگوی احزاب سیاسی و امتیازدهی شد

نخست وزیر عراق احزاب سیاسی این کشور را به گفتگو و تفاهم و دادن امتیاز به خاطر کشور و مردم عراق فراخواند.
کد خبر: ۵۳۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ - 30July 2022

نخست‌وزیر عراق خواستار گفت‌وگوی احزاب سیاسی و امتیازدهی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق اظهار داشت که احزاب سیاسی بایستی به خاطر عراق و عراقی‌ها گفت‌وگو کنند و امتیاز دهند تا بحران سیاسی حل شود.

وی گفت که بایستی از زبان خیانت و حذف پرهیز کرد، زیرا هزار روز گفت‌وگوی آرام بهتر از لحظه‌ای است که در آن خون عراقی‌ها ریخته شود.

الکاظمی همچنین همگان را به آرامش و عدم درگیری فراخواند و گفت که از شهروندان می‌خواهم که از درگیری با نیرو‌های امنیتی پرهیز کنند.

بنا بر گزارش شبکه المیادین، الکاظمی تأکید کرد که همه بایستی برای جلوگیری از کسانی که این فتنه را سرعت می‌بخشند، همکاری کنیم و همه باید بدانند که آتش این فتنه همه را خواهد سوزاند.

نخست وزیر عراق گفت که مشکل سیاسی است و حل آن نیز سیاسی و از طریق گفت‌وگوی صادقانه سازنده و ارائه امتیازات به خاطر عراق و عراقی‌ها ممکن است.

امروز (شنبه، ۳۰ ژوئیه)، در پی تشدید ناآرامی‌ها در بغداد و اعتراض‌های خیابانی حامیان جریان صدر عراق به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق از جانب «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در منطقه سبز بغداد، شماری از معترضان، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

احزاب سیاسی در عراق امروز منتظر برگزاری جلسه پارلمان برای آغاز روند سیاسی جدید بودند، اما جریان صدر دوباره در اقدامی خلاف قانون، طرفدارانش را به تظاهرات دعوت و فضای بغداد را متشنج و آشوب‌زده کرده است. چهارشنبه پیش نیز، این معترضان حامی صدر، به ساختمان پارلمان حمله کرده بودند و به اموال عمومی آسیب زده بودند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها