امیرعبداللهیان:

خطوط قرمز ایران باید کاملا مورد توجه قرار بگیرد/ آمریکا انعطاف لازم را داشته باشد

وزیر امور خارجه با بیان این‌که خطوط قرمز ما باید به صورت کامل مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اگر آمریکا واقع بینانه برخورد کرده و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیش رو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.
کد خبر: ۵۳۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰ - 01August 2022

خطوط قرمز ایران باید کاملا مورد توجه قرار بگیرد/ آمریکا انعطاف لازم را داشته باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) دهم مرداد ماه در گفت‌وگویی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و دور جدید مذاکرات که احتمالا بزودی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برای ما بسیار مهم است خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به صورت کامل مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مایلم یک بار دیگر تأکید کنم که ما برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و اگر طرف آمریکایی به صورت مشخص واقع بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیش رو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز دیشب در توئیتی با بیان این‌که ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به طرف‌های مقابل ارائه دادیم، اعلام کرد: آماده جمع بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی هستیم، اگر طرف مقابل نیز آماده اقدام مشابه باشد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برگزاری مذاکرات در وین بزودی، اعلام کرد که ایران پیشنهاد جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را با دقت بررسی و نقطه نظراتش را ارائه کرده و احتمالا شاهد دور جدیدی از مذاکرات رفع تحریم‌ها باشیم.

وی گفت: ما به عنوان ایران از هر ابتکاری که برای دستیابی به توافق کمک کننده باشد استقبال کرده و می‌کنیم و همواره واکنش مثبت نشان دادیم. ما همواره مبدع و منعطف بودیم و در میز مذاکره حضور داشتیم. بعد از تبادل پیام‌ها در روز‌ها و هفته اخیر که رخ داد و بررسی‌هایی که روی متون پیشنهادی انجام شد، این احتمال وجود دارد در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص تعیین زمان مذاکرات هم به نتیجه‌ای برسیم و احتمالا شاهد دور جدیدی از مذاکرات باشیم. باید تأکید کنم این بستگی کامل به اراده طرف مقابل مشخصا طرف آمریکایی دارد که برای دستیابی به یک توافق منطقی، معقول و پایدار آمادگی خودش را نشان دهد و از طرح مباحث انحرافی خودداری کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار