توسط مدیر‌کل آموزش و پرورش ‌یزد صورت گرفت؛

تجلیل از دختر شهید «علی جعفری» در یزد

در نشستی از «زینب جعفری» شاغل در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد و فرزند شهید «علی جعفری» توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تجلیل شد.
کد خبر: ۵۳۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 02August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، طی چند روز گذشته بانوی محجبه و فرزند شهید «جعفری» در قطار تهران - یزد مورد ضرب و شتم بانوی بد‌حجابی قرار گرفته بود که با پیگیری‌های مسئولان استان، رئیس قطار از خدمت تعلیق و پیگیر ماجرا شدند. 

به همین منظور امروز نشستی جهت تجلیل از «زینب جعفری» شاغل در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد و فرزند شهید «علی جعفری» در اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور «محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

رحیمی نژاد در این نشست اظهار داشت: در مورد مسئله‌ای که در قطار پیش آمد ما وظیفه خود می‌دانیم که در جهت فرهنگ سازی و در جهت استفاده از توان خانم جعفری در بحث کارشناسی امور بانوان و حجاب و عفاف استفاده کنیم تا بعداً اقدامات لازم جهت نقل و انتقال صورت گیرد.

وی افزود: مشکلی که در جامعه ما در حال رخ دادن است و چون تدریجی است معمولا چشم‌ها عادت می‌کند و بعد این تغییرات را ذهن‌ها می‌پذیرد. در جریان تغییرات اجتماعی، حرکت‌های تدریجی باعث می‌شود که مقاومت‌ها به حداقل برسد، مقبولیت‌ها به صورت ضمنی گسترش پیدا کند.

رحیمی‌نژاد عنوان کرد: حتی اگر تعارض ها‌ی اساسی با ملاک‌ها و معیارها، حتی وحیانی هم داشته باشد، جامعه حساب جداگانه‌ای را برای آن باز می‌کند. حتی گاهی می‌بینم که متدین هم دچار بی‌تفاوتی می‌شوند و این مسئله را به عنوان یک پدیده رایج می‌پذیرند و دچار بی‌تفاوتی می‌شوند.

وی ادامه داد: وظیفه‌ی ما در حوزه‌ی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش این است که نگاه فراتری داشته باشیم و قبل از اینکه اتفاقاتی رخ دهد و احیانا کار از کار گذشته باشد و قبل از اینکه صدای طبل‌های زده شده شنیده شوند، در جهت کنترل و پیشگری قدم برداریم و در این زمینه هوشیارانه و آگاهانه اقدام کنیم.

وی ادامه داد: انشالله در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی جهت ارائه یک طرح جامع در سطح مدارس، چه در مدارس دخترانه و چه در مدارس پسرانه صورت می گیرد و در مورد کاهش اثرات سو در استفاده مجازی و ترویج حجاب و عفاف فرهنگ سازی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه اگر دانش آموزان خود آغازگر این مسأله باشند میتواند نتیجه‌ی بهتری داشته باشد اذعان داشت: ما صرفا باستی نقش هدایت گر داشته باشیم و از ظرفیت های خانم جعفری هم استفاده کنیم انشالله شاهد اقدامات ارزشمندی در استان باشیم و دین خود را ادا کرده باشیم.

وی ضمن تشکر از فرزند شهید در بحث حجاب گفت: در روز‌های اول ماه محرم و در هفته امر به معروف و نهی از منکر قدم ارزشمندی برداشته شده است و انشالله به پایداری ودوام برسد.

رحیمی نژاد با بیان اینکه این حرکت به سنت ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر کمک خواهد کرد افزود: ذات جوامع امروزی، رگ‌های غیرت و تعصب و تدین و آنچه که میتواند ما را نجات دهد این است که در عین اینکه به سمت صنعتی و شهری شدن می‌رویم، در جهت حفظ ارزش‌ها، در جهت حفظ فرهنگ و معیارهای اسلامی نیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ و صنعت در تعارض با هم نیستند متذکر شد: اگر ما به سمت صنعت و پیشرفت می رویم بدین معنا نیست که با جلوه‌های فرهنگی خداحافظی کنیم. کشور‌هایی ثابت کردند که می‌شود هم به سمت پیشرفت رفت و هم این ارزش‌ها را حفظ کرد. فقط همت بالایی میخواهد که این پدیده یک پدیده‌ی زمان بر است.

در پایان این نشست از تلاش ها و زحمات «زینب جعفری» فرزند بزرگوار شهید تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار