مشاور محتوایی موزه‎های دفاع مقدس خبر داد؛

جانمایی 5 گالری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

«خداداد» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گلستان شامل 5 گالری است که به تاریخ استان، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سوژه‌های مفهومی دفاع مقدس و وقایع پس از جنگ می‌پردازد.
کد خبر: ۵۳۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ - 03August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه تخصصی محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان با حضور سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «آرش خداداد» مشاور محتوایی موزه‌های دفاع مقدس و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران ادارات استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ کاظمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان با توجه به فضای کوچکی که دارد با توجه به طراحی و معماری صورت گرفته، می توان محتوای خوب و مناسبی را جانمایی کنیم لذا نقش هریک از یگانهای نظامی و همچنین ادارات استان که در دفاع مقدس بوده اند باید در محتوای این موزه دیده شود.

وی افزود: با توجه به جلسات بررسی محتوایی موزه دفاع مقدس، یگان های نیروهای مسلح استان و نهادهای اداری می بایست اسناد مربوط به نقش خود را دفاع مقدس جمع آوری کنند تا پس از طراحی در محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان جانمایی شود.

در ادامه خداداد مشاور محتوایی موزه های دفاع مقدس گفت: فرآیند موزه آرایی، یک فرآیند چند وجهی از جمله مهندسی، هنری، مطالعاتی و معماری است و روش های نگه داری آثار و همچنین چگونگی نمایش آنها مورد بررسی قرار می گیرد و لذا باید مراقب باشیم نقاط عطف نقش استان در دفاع مقدس از قلم نیافتد تا جان کلام را از موضوعات استخراج کنیم و لازمه این موضوع همکاری همه نهادهایی است که میراث دار دفاع مقدس هستند.

وی به تشریح اجمالی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان پرداخت و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گلستان شامل 5 گالری است که گالری اول آن بخش ورودی و به تاریخ و مشاهیر استان می پردازد.

خداداد گفت: گالری دوم شامل محتوای انقلاب اسلامی و گالری سوم که مهمترین موضوع موزه نیز هست به بحث دفاع مقدس می پردازد.

وی بیان داشت: در گالری چهارم به موضوعات مفهومی استان خواهیم پرداخت و گالری پنجم که خروجی موزه نیز هست به اتفاقات بعد از دفاع مقدس از قبیل جانبازان و آزادگان و شهدای مدافع حرم پرداخته خواهد شد.

جانمایی 5 گالری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها