مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی در هفته دفاع مقدس

«درخشان» از برگزاری کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این کارگاه همزمان با هفته دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی عضو کمیته «هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ - 03August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست کمیته «هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس» امروز به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و با دستورکارهای «جشنواره استانی شعر دفاع مقدس» و «برگزاری کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی» در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: جلسات کمیته «هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس» مستلزم توجه بیشتر ادارات و نهادهای فرهنگی است تا خروجی بهتری در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عزت امروز ما مدیون خون پاک شهدا است و همه ما در این عرصه هم مسئولیت قانونی و هم وظیفه شرعی و معرفتی داریم، افزود: دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران و تا امروز بزرگ‌ترین پشتوانه قدرت ما در عرصه بین‌المللی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام‌ناشدنی عنوان کرد که در تداوم فرهنگ عاشورا حاصل شد و متذکر شد: انتقال این فرهنگ امروز بر عهده ما است که می‌تواند در قالب هنر متبلور شود.

درخشان با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس کارهای خوبی انجام شده اما با توجه به نیازهای روز جامعه، جای کار بیشتری وجود دارد، خاطرنشان کرد: جایگاه تبیین دفاع مقدس در قالب هنر، امروز بسیار حائز اهمیت است و در ابعاد مختلف می‌توان روی آن کار کرد.

وی به اهمیت بحث جهاد تبیین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشت و بیان کرد: بخش زیادی از جهاد تبیین متوجه حوزه هنر است زیرا خلق یک اثر هنری فاخر می‌تواند بزرگ‌ترین جهاد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما وظیفه داریم در مناسبت‌های مختلف تولیدات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم و همچنین حمایت از تألیفات حوزه دفاع مقدس مورد توجه جدی این اداره‌کل است.

درخشان برگزاری جشنواره سرود در بهمن‌ امسال، برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی در نیمه دوم سال جاری و برگزاری شب شعر و خاطره دفاع‌ مقدس را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل و کمیته «هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس» عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی عضو کمیته «هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس» در هفته دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار