اعتراض بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران به حکم «حمید نوری»؛

نظام قضایی سوئد فضای فعالیت را در اختیار تروریست‌ها قرار داده است

بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظام قضایی سوئد عملا با تطهیر تروریست‌ها، فضای فعالیت را در اختیار این عناصر جنایتکار قرار داده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ - 04August 2022

نظام قضایی سوئد فضای فعالیت را در اختیار تروریست‌ها قرار داده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بسیج دانشجویی دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در بیانیه‌ای بازداشت شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد را محکوم و تاکید کرد: نظام قضایی سوئد عملا با تطهیر تروریست‌ها، فضای فعالیت را در اختیار این عناصر جنایتکار قرار داده است.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

«بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، در راستای حفاظت از منافع ملی و آشکارسازی جنایات گروهک تروریستی منافقین همچنین بیان نقض واضح حقوق بشر توسط کشور سوئد، بر خود لازم می‌داند تا نکات زیر را به جامعه جهانی و حامیان حقوق بشر یادآور شود:

از حدود سه سال پیش آقای حمید نوری بی‌هیچ کیفرخواستی در فرودگاه استکهلم بازداشت شد و پس از حدود شش ماه، دادستان سوئد برای ایشان کیفرخواستی ساختگی صادر کرد و به تفهیم اتهام پرداخت. این امر خود نشان از واهی بودن ادعا‌ها می‌باشد و نشان دهنده غلبه جنبه سیاسی این پرونده به جنبه‌های دیگر از جمله جنبه‌های قضایی می‌باشد.

ادعا‌های مطروحه در فرآیند پرونده آقای حمید نوری مبتنی بر شهادت بی پایه و اساس وابستگان گروهک تروریستی منافقین بوده‌است که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی بی گناه در دهه شصت آلوده است. از آنجا که گروهک منافقین در جایگاه یک دولت نیست، دولت سوئد به هیچ وجه حق دخالت در این پرونده را نداشته و ندارد و اساسا هر حکمی برای این پرونده صادر کند باطل است.

نظام قضایی سوئد عملا با تطهیر تروریست‌ها، فضای فعالیت را در اختیار این عناصر جنایتکار قرار داده است تا آنجا که این دادگاه به مدت دو هفته در کشور آلبانی، مقر اصلی گروهک منافقین انتقال داده شد و با این عمل مغایر با تعهدات بین المللی سوئد در زمینه مبارزه غیرگزینشی با تروریسم عمل کرده‌است.

دولت سوئد نیز که خود را پیشران در مسائل حقوق بشری قلمداد می‌کند و اکنون خود میزبان گروهک‌های تروریستی، چون مجاهدین خلق و حرکت النضاله است، نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.

حمید نوری را در مدت بازداشت از بدیهی‌ترین حقوق خود اعم از دسترسی به چشم پزشک منع کردند و به مدت یک سال و نیم اجازه ملاقات با خانواده را ندادند و ایشان را در بدترین شرایط در سلول انفرادی نگه داشتند.

آقای نوری در ۳۲ ماه بازداشت غیرقانونی در سلول انفرادی، متحمل انواع محدودیت‌ها و فشار‌های جسمی و روحی شدکه مصداق عملی شکنجه و نقض واضح حقوق بشر محسوب می‌شوند.

این پرونده سیر دادرسی عادلانه را طی نکرده است. چراکه هر دادگاه برای برخورداری از بدیهی‌ترین اصل خود یعنی عدالت، باید حق دو طرف را رعایت نماید. اما دادگاه آقای حمید نوری در سوئد کاملا به صورت یک طرفه برگزار شده است. در ۹۲ جلسه محاکمه‌ای که برای ایشان ترتیب دادند، تنها هشت جلسه به ایشان اجازه دفاع داده شده است. در این ۹۲ جلسه اجازه صحبت به هیچ شاهد یا کارشناسی از طرف حمید نوری داده نشده است؛ که این هم خود یکی از دلایل فاقد صلاحیت نظام قضایی سوئد در مسئله رسیدگی به این پرونده است.

مشخصا استقلال جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ملت ایران می‌باشد و ملت ایران هرگز نمی‌پذیرد که دولت سوئد کوچکترین خدشه‌ای به استقلال و حاکمیت ایران وارد کند و اقدام این کشور در بازداشت، محاکمه و صدور حکم برای آقای حمید نوری به شدت محکوم است؛ لذا لغو حکم صادره علیه ایشان و رفع اثر از حکم و آزادی فوری ایشان و جبران خسارات وارده و تضمین به عدم تکرار چنین اعمالی در دولت سوئد مطالبه جدی بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران به عنوان نمایندگان ملت ملت ایران می‌باشد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها