آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با صادرکنندگان خرما

وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازار‌های هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی، آماده همکاری با دست اندرکاران و فعالان در حوزه تولید و صادرات خرما است.
کد خبر: ۵۳۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ - 04August 2022

آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با صادرکنندگان خرمابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌‍پرس، پیام «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان به پنجمین نشست میز ملی خرما در شهرستان دشتستان توسط نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد.

این نشست با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، معاونان و مدیران کل اقتصادی استان‌های خرماخیز، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون با موضوع و محوریت بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما برگزار شد.

وزیر امور خارجه در این پیام ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ابراز خرسندی از تشکیل این گردهمایی در دشتستان و سرزمین نخل اظهار داشت: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غیرنفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمد‌های ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه است. تحریم‌هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

امیرعبداللهیان افزود: در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا کرده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است. اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان خرما نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه است و سزاوار توجهی مضاعف.

وی بیان کرد: وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازار‌های هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیرساخت‌های مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندرکاران و فعالان این محصول ارزشمند است.

وزیر خارجه در پایان افزود: در پایان فرصت را مغتنم شمرده از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان این همایش و فعالان عرصه پرورش نخل، تولید و صادرات خرما قدردانی کرده و توفیقات شما عزیزان را در سربلندی و آبادانی این سرزمین قهرمان پرور از خدای متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار