مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تشریح کرد؛

جزئیات مراسم‌های وداع و تشییع پیکر شهید «اسکندری» در استان فارس

سردار «کوشکی جهرمی»، جزئیات مراسم‌های استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۳۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 04August 2022

پیکر شهید «عبدالله اسکندری» امشب وارد فرودگاه  شهید دستغیب می‌شودسردار سرتیپ‌دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز، با اعلام جزییات برنامه‌های استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر سردار شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» در این استان، اظهار داشت: آیین استقبال از پیکر مطهر این شهید والامقام، امروز (پنج‌شنبه) ساعت ۲۲:۳۰ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار می‌شود که در این راستا، مراسم خاصی نیز توسط سپاه فجر استان فارس جهت استقبال از این اسوه مقاومت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان این‌که مراسم وداع با پیکر مطهر سردار شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» سحرگاه جمعه (۱۴ مرداد) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس برگزار می‌شود، تصریح کرد: خانواده شهید اسکندری پس از برگزاری مراسم دعای پرفیض ندبه و سخنرانی و عزاداری از ساعت ۷ صبح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، ساعت ۹ صبح با پیکر مطهر شهید خود وداع خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسکندری عصر روز جمعه به محل زندگی وی واقع در قصردشت منتقل شده و مراسمی نیز از ساعت ۱۹ در محله سکونت این شهید والامقام برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر شهید ساعت ۲۱ به خیل عظیم عزاداران حسینی در هیئت «رهپویان وصال» ملحق خواهد شد.

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: پیکر مطهر شهید اسکندری سپس صبح شنبه (۱۵ مرداد) از ساعت ۶:۳۰ میهمان صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی استان فارس در مرکز پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و یگان‌های نظامی ارتش، سپاه و فراجا به مقام والای این شهید مدافع حرم ادای احترام خواهند کرد و سپس پیکر مطهر شهید از ساعت ۷:۴۵ وارد اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شده و مراسم وداع دیگری نیز در آن‌جا برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که پیکر مطهر شهید اسکندری روز شنبه ساعت ۲۱ به مسجد دانشگاه شیراز منتقل می‌شود، افزود: پیکر این شهید والامقام پس از برگزاری مراسمی در مسجد دانشگاه شیراز، رهسپار «مرودشت» خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به تشریح برنامه‌های وداع با پیکر مطهر شهید اسکندری در روز یک‌شنبه (۱۶ مرداد) مصادف با تاسوعای حسینی پرداخت و تصریح کرد: روز یک‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ پیکر شهید اسکندری وارد «لامرد» شده و پس از برگزاری مراسمی در این شهر، ساعت ۱۶:۳۰ به «کوار» تشییع می‌شود و سپس همزمان با نماز مغرب و عشا نیز مراسم وداع با پیکر این شهید والامقام در حسینیه «عاشقان ثارالله» برگزار خواهد شد. همچنین شامگاه یک‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ مراسم دیگری نیز توسط هیات رزمندگان اسلام در حرم سید علاالدین حسین (ع) جهت گرامیداشت این اسوه اخلاق و ایثار برگزار می‌شود.

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: پیکر مطهر شهید اسکندری پس از تشییع در شهر‌ها و مراکز مختلف استان فارس، نهایتاً روز دوشنبه ۱۷ مرداد مصادف با عاشورای حسینی، از ساعت ۹ صبح با حضور خیل عظیم دوستداران ولایت و شهادت، از میدان «شهدا» شیراز به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار