یادداشت/

محرم؛ ماه «جهاد تبیین»

ماه محرم بیش از آن‌که ماه عزاداری باشد، ماه روشنگری و تبیین مفاهیم حسینی و در واقع ماه «جهاد تبیین» است.
کد خبر: ۵۳۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ - 06August 2022

عاشورا به ما چه آموخت؟به گزارش دفاع‌پرس‌ از اصفهان،‌ حجت‌الاسلام «میلاد فرهنگیان» کارشناس مسائل دینی در یادداشتی نوشت: با گذشت ۱۴ قرن از عاشورای سال ۶۱ هجری، بار دیگر با فرارسیدن ماه محرم رشادت، پایداری، عدالتخواهی، حق‌طلبی، شهامت، شجاعت، ایثار، تقوا، مردانگی و غیرت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ یار باوفا و حماسه‌ساز حضرت در دل‌های عاشقان و دلسوختگان جان دوباره گرفت.

یکی از رسالت‌های کربلا جداسازی حق از باطل بود و حضرت توانست با قیام خود، چهره نفاق و ریا و ظلم و شرک را از جامعه اسلامی آن روز بزداید و نقاب را از چهره حاکمان فاسد و فاجر جامعه کنار بزند.

ماه محرم بیش از آن‌که ماه عزاداری باشد، ماه روشنگری و تبیین مفاهیم حسینی و در واقع ماه «جهاد تبیین» است که بعد از شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران او، امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) با جهاد تبیین گفتاری و عملی خود توانستند واقعیت را برای مردم به‌خوبی تبیین کنند.

باید مسائل فكری و انديشه و تفكر ما با محرم پیوندی محکم و مستحکم پیدا کند

محرم به ما درس بصیرت، دشمن‌شناسی، ایثار و ازخودگذشتگی، مقاومت، ایستادگی در برابر تحریم و... را به ما آموخت و از این رو مکتب عاشورای حسینی الگو و منشأ انقلاب اسلامی است.

عاشورا به ما آموخت که در مقابل دشمنان باید ایستادگی و مقاومت کرد و باید برای حفظ دین خدا، از جان و مال و خانواده خود نیز گذشت و کربلا الگوی جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس بود که با مدد از حضرت اباعبدالله (ص) توانستند در مقابل زورگویان و مستکبرین عالم ایستادگی و مقاومت کنند و در برابر تهدیدها و تحریم‌ها پا پس نکشند و دشمنان دین و اسلام را به خاک مذلت بکشانند و با خون خود، حقانیت راه خود را امضا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها