در قم؛

دهمین سوگواره نوجوانان عاشورایی «احلی من العسل» برگزار شد

سوگواره عاشورایی «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور با حضور نوجوانان دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱ - 04August 2022

دهمین سوگواره نوجوانان عاشورایی «احلی من العسل» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دهمین همایش نوجوانان عاشورایی قم با عنوان «احلی من العسل» گرامیداشت رشادت‌های حضرت قاسم بن الحسن (ع)، امروز همزمان با سراسر کشور در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و روسای نواحی چهارگانه، مسئولان تشکل‌های سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قم، هادی بادینلو معاون فرهنگی سپاه استان و مسئولان هیات‌های دانش آموزی از جمله شرکت کنندگان در سوگواره عاشورایی احلی من العسل بودند.

آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: حضرت قاسم (ع) عبه اجبار به جبهه نیامده بود بلکه به انتخاب خودشان همراه سید‌الشهدا (ع) بودند و جمله نورانی «احلی من العسل» را فرمودند که در تاریخ ماندگار شد.

وی با تشکر از والدین، مدیران و معلمان آموزش و پروش که نوجوانان عاشورایی را تربیت کرده اند، گفت: شما نوجوانان به برکت نهضت سید‌الشهدا و برکت خون شهیدان دارای یک مکتبی هستید که ادامه دهنده راه حضرت قاسم (ع) است.

در سوگواره احلی من العسل همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، توصیه به نماز و تولی و تبری را از اهداف و درس‌های قیام عاشورا خواند و گفت: نماز پالایش دهنده روح و روان و قطب نمای زندگی است و انسان را از انحراف در مسیر باز می‌دارد واین مستله در عاشورا جایگاهی بس عظیم دارد.

در سوگواره فوق، گروه سرود ساقی کوثر، به اجرای سرود پرداخت؛ همچنین سید یحیی سرکشیکیان از مداحان فرهنگی و چهار تن از نوگلان حسینی در پاسداشت مقام شهدای کربلا بویژه حضرت قاسم بن الحسن (ع) مرثیه سرایی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها