گردان‌های سیدالشهدا: الکاظمی تحت هیچ شرایطی نخست وزیر نمی‌ماند

دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: قرار نیست تحت هیچ شرایطی «الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بماند.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ - 05August 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابو آلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سیدا‌لشهداء عراق شب گذشته (پنج‌شنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: در جلسه کمیته «چارچوب هماهنگی شیعیان» مقرر شده است که دوره نخست‌ وزیری «مصطفی الکاظمی» تمدید نشود.

او نوشت: « پیش از گفتیم و اکنون نیز تأکید می‌کنیم:‌ تحت هیچ شرایطی [دوره] مصطفی الکاظمی نباید تمدید شود. به برادران خود در چارچوب هماهنگی به دلیل شجاعت خود در نشست اضطراری امروز تبریک می‌گویم. نشستی که یکی از مهم‌ترین مصوبات آن توافق بر عدم تمدید دوره الکاظمی و مخالفت با ابقاء وی برای دوره انتقالی بود.»

گردان‌های سیدالشهدا: الکاظمی تحت هیچ شرایطی نخست وزیر نمی‌ماند

عراق یک هفته پر تنش را پشت سر گذاشته است. هفته‌ای که با یورش دوباره آشوبگران حامی مقتدی صدر به منطقه سبز و اشغال پارلمان آغاز شد و تحصن آن‌ها در پارلمان همچنان ادامه دارد. اقدامی که با پاسخ متقابل کمیته چارچوب هماهنگی شیعیان همراه شد و این ائتلاف سیاسی از هواداران خود خواست تا روز دوشنبه به خیابان‌ها بیایند و از این رو صدها هزار نفر به شکل کاملا مسالمت‌آمیز در نزدیکی منطقه سبز علیه قانون شکنی صدری‌ها شعار دادند.

برخی منابع سیاسی عراقی می‌گویند که اردوکشی خیابان جریان صدر در حالیکه نمایندگانش از پارلمان استعفا داده بودند، با هماهنگی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر فعلی عراق صورت گرفت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار