چارچوب هماهنگی: از هر مسیر قانونی برای حل بحران عراق حمایت می‌کنیم

«چارچوب هماهنگی» احزاب شیعی در عراق اعلام کرد که پس از دستیابی به اجماع ملی، از هر مسیر قانونی برای حل بحران سیاسی از جمله انتخابات زودهنگام حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ - 05August 2022

چارچوب هماهنگی: از هر مسیر قانونی برای حل بحران عراق حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» بامداد جمعه شرط خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را اعلام کرد.

این کمیته طی بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از برگزاری انتخابات زودهنگام پس از دستیابی به اجماع ملی در مورد آن و ایجاد فضای امن اعلام کرد.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از یک منبع در چارچوب هماهنگی گزارش داد:‌ «انحلال یا عدم انحلال پارلمان عراق رویه‌ای است که در چارچوب یک تفاهم ملی و در چارچوب قانونی و قانون اساسی صورت می‌گیرد».

کمیته هماهنگی احزاب شیعی عراق اظهار داشت: «ما متعهد به نامزدی السودانی برای ریاست دولتی هستیم که برای انتخابات زودهنگام آماده می‌شود. این چارچوب به گفت‌وگوهای خود با نیروهای سیاسی مرتبط با تشکیل دولت ادامه می‌دهد».

این منبع به الجزیره گفت: «برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق مستلزم گفت‌وگو و توافق با نیروهای ملی است. ما آماده تعامل با پیشنهادات برای حل بحران در چارچوب قانون اساسی و قانونی هستیم».

این بیانیه در حالی است که «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، شامگاه چهارشنبه خواستار انحلال پارلمان عراق و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد و در عین حال از حامیان خود خواست که به تظاهراتشان تا زمان تحقق مطالباتشان ادامه دهند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق با بیان اینکه برگزاری انتخابات زودهنگام تنها مختص به جریان صدر نیست و باید تمام گروه‌های عراقی بر سر آن اجماع کنند، خبر داد که «چارچوب هماهنگی» هنوز در این باره رسما موضع‌گیری نکرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار