رسانه‌های صهیونیستی: جهاد اسلامی فقط با یک هشدار، معادله جدیدی خلق کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر کارآمدی هشدار جهاد اسلامی در پی بازداشت یکی از سران ارشد این جنبش در کرانه باختری و ایجاد معادله جدید در قبال رژیم اسرائیل اذعان کردند.
کد خبر: ۵۳۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ - 05August 2022

رسانه‌های صهیونیستی: جهاد اسلامی فقط با یک هشدار، معادله جدیدی خلق کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان رژیم صهیونیستی ساعات آینده در نوار غزه را سرنوشت‌ساز خواندند و وضعیت آماده‌باش در مرز غزه تا اول هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کردند، در پی تنش در مرز غزه «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صبح امروز یک برآورد امنیتی جدید از وضعیت انجام داد.

روزنامه هاآرتص نوشت: جنبش جهاد اسلامی تنها با یک تهدید، معادله جدیدی در قبال رژیم اسرائیل خلق کرد؛ پس از بازداشت «بسام السعدی» از سران جهاد اسلامی، جوی در کرانه باختری به وجود آمد که منجر به هشدار سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد جهاد اسلامی برای انجام عملیات انتقام‌جویانه اعضای این جنبش در غزه شد.

در ادامه این گزارش آمده است: خطر اصلی متوجه شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه است که در معرض راکت و گلوله تک‌تیراندازان قرار دارند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم درباره برآورد مقامات صهیونیستی از تهدید واقعی جهاد اسلامی نوشت، چندین سناریوی احتمالی پیش‌بینی شده که از جمله آن‌ها شلیک از نوار غزه یا حمله قبل از ضربه و یا حتی پایان تنش است.

در همین ارتباط، شهرک‌نشینان در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه خشم و ناامیدی خود را به خاطر ادامه تدابیر امنیتی ویژه برای چهارمین روز متوالی ابراز کردند.

بسیاری از شهرک‌نشینان مذکور که در زمین‌های زراعی کار می‌کند در نتیجه بسته بدون مسیر‌های نزدیک به مرز با غزه ابراز ناامیدی کرده‌اند، زیرا ارتش از بیم هدف گرفته شدن آنها، اجازه خروج نمی‌دهد.

در پی این اقدام صهیونیست‌ها، جهاد اسلامی وضعیت آماده‌باش اعلام و به رژیم صهیونیستی هشدار داد. رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان در شهرک‌های مجاور غزه خواسته همچنان بیدار باشند و از رفتن به مکان‌های باز خودداری کنند.

یکی از شهرک‌نشینان کیبوتس (دهکده اشتراکی) «نتیف هعسرا» در شمال غزه گفت: احساس عمومی این است که همه این‌ها به خاطر تهدیدی است که چه بسا وجود دارد. آن‌ها (مقاومت) به پیروزی که دنبال آن بودند رسیدند و نیاز به تیراندازی نیست.

وی تأکید کرد: این اولین بار در زندگی‌ام است که به فکر ترک اینجا (شهرک مجاور غزه) و چه بسا ترک اسرائیل افتاده‌ام. این اولین باری است که فکر می‌کنم اینجا، جای من نیست. چگونه که در مکانی که امنیت ندارد زندگی کنم، هیچ وقت فکر نمی‌کردم این حرف‌ها را بزنم. گمان می‌کنم ما راه را گم کرده‌ایم؛ به نظر می‌رسد فراموش کرده‌ایم که مأموریت ارتش حفاظت از ماست نه بالعکس.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها