امام جمعه کوهدشت:

نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود

حجت‌الاسلام «طهماسبی» گفت: شهدا با خداوند معامله کرده‌اند و امروز روز بیعت ما با اباعبدالله (ع) است و باید خود را آماده برای جهاد در راه خدا و پیروی از آرمان‌های امام حسین (ع) گردانیم،نهضت امام حسین (ع) مبتنی بر اخلاق بود.
کد خبر: ۵۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ - 05August 2022

نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود

 به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: بزرگداشت و یاد ائمه معصومین (ع) در راس حضرت سید الشهدا (ع) از شعائر دین و از مصادیق تقوای الهی است.

امام جمعه کوهدشت مرگ را آغاز حیات ابدی دانست و عنوان کرد: خط خداوند متعال و خط سرنوشت مرگ است و تمام فرزندان آدم باید طعم مرگ را بچشند.

طهماسبی تصریح کرد: مرگ با عزت بسیار زیبا تر از زندگی با ذلت است و امام حسین (ع) مانند اشتیاق یوسف برای یعقوب، مشتاق این مرگ با عزت بود. حضرت اباعبدالله (ع) خطاب به اصحاب خود فرمودنذ که من آماده این شهادت هستم و مشتاق دیدار جدم و مادرم حضرت زهرا (س) هستم.

امام جمعه کوهدشت ضمن اشاره به فراز و نشیب های زندگی، بیان کرد: یاران امام حسین(ع) آماده شهادت بودند و بیعت آنان در حدی مستحکم بود که اگر هزار بار کشته می‌شدند بیعتشان شکسته نمی شد.

وی خداوند متعال را خریدار خون مجاهدان در راه خدا برشمرد و خاطر نشان کرد: شهدا با خداوند معامله کرده اند و امروز روز بیعت ما با اباعبدالله(ع) است و باید خود را آماده برای جهاد در راه خدا و پیروی از آرمان های امام حسین(ع) گردانیم،نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر اخلاق بود.

طهماسبی بیان داشت: اگر انقلاب امام خمینی (ره) نبود قانون کشور رو به فساد هایی از جمله کاپیتولاسیون رفته بود و جنایتکاران عالم از جمله آمریکا و دیگر مرتجعین عالم در تمام طول تاریخ چهره منفور خود را نشان داده‌اند. امروزه ایران از نظر پهبادی به جایی رسیده است که کشور های ابر قدرت همچون روسیه از او خرید می‌کنند و الحمدالله تحریم های عدم خرید صلاح از ایران برداشته شده است .

وی گفت: ما در جهت خنثی سازی تحریم ها با کشور های مختلف ارتباط داریم و قرارداد های بسیار خوبی بسته شده است؛ایران عجله ای برای توافق هسته ای ندارد و تا مفاد قرارداد شفاف و واقعی نباشد قرارداد را امضا نخواهد کرد و قرارداد تنظیم شده مبهم است و تا برآورده کردن شرط های ایران هیچ توافقی امضا نخواهد شد.

وی تریبون نماز جمعه را تریبون انقلاب و دین و اسلام دانست و گفت: خط نماز جمعه خط ولایت، دین و خدمت به مردم است و هیچ تنش سیاسی نباید بتواند تاثیری بر این جایگاه مقدس داشته باشد.

طهماسبی ضمن اشاره به لزوم کاهش دسته روی های خیابانی با ابزار آلاتی که باعث سلب آسایش مردم می‌شوند، بیان کرد: هیئت های عزاداری سطح شهرستان باید در کنار سینه زنی و عزاداری هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را به روش های مختلف در جامعه تبیبن کنند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار