مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

اقشار مردم در تعظیم شعائر حسینی مشارکت دارند

حجت‌الاسلام «فوقی» گفت: تکریم و تعظیم شعائر حسینی برای کشور ما یک امتیاز است و نکته قابل توجه این است که همه مردم با سلایق مختلف در این امر مشارکت دارند.
کد خبر: ۵۳۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ - 05August 2022

همه مردم از اقشار و سلیقه‌های مختلف به تعظیم شعائر حسینی می‌پردازندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ظهر امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه آن چیزی که برای کشور و مردم ما افتخارآفرین بوده توجه ویژه به مناسبت‌های محرم و صفر است، اظهار داشت: محرم و صفر شوری‌ را در مردم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود فصل جدیدی در احیای فضیلت‌های اخلاقی و توجه به مکارم اخلاق و خوبی‌ها برای مردم رقم بخورد.

وی افزود: تکریم و تعظیم شعائر حسینی برای کشور ما یک امتیاز است و نکته قابل توجه این است که همه مردم از اقشار و سلیقه‌های مختلف به تعظیم شعائر حسینی می‌پردازند به طوری که وقتی محرم آغاز می‌شود توجه مردم به شعائر حسینی را که مبتنی بر روایات و  تأکیدات بزرگان است می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام «فوقی» با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک مجموعه‌ای که از رویش‌های انقلاب اسلامی است پیگیر و حامی مردم است، خاطرنشان کرد: البته مردم نیاز به دستگاه‌ها ندارند و خودجوش وارد صحنه می‌شوند، مانند هیئات مذهبی که بعد از انقلاب اسلامی، در همه صحنه‌ها حضور داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش هیئات مذهبی در برهه‌های مختلف تاریخ بیان‌کرد: حضور هیأت‌های مذهبی در جبهه‌های حق علیه باطل دفاع مقدس از افتخارات آن‌ها است.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای هیأت‌های مذهبی سه رکن جدی تعلیم کننده و تأثیرگذار نام بردند که یکی از آن‌ها روحانیت است، عنوان کرد: روحانیت بیداری اندیشه‌ها را بر عهده دارد و از ارکان اصلی هیأت‌ها هستند که به مسائل روز و مشکلات توجه نشان می‌دهند و مردم نیز اقبال خوبی نسبت به آن‌ها دارند که نباید اجازه داد این نقش کم‌رنگ شود‌.

حجت‌الاسلام «فوقی» ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی دیگر از مهم‌ترین ارکان هیئات را مداحان اهل‌ بیت عنوان کردند که علاوه بر ایجاد شور حسینی و مطرح کردن مصیبت‌های سیدالشهدا در کربلا، نقش هوشیاری و بیداری مردم نسبت به آن واقعه را بر عهده دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان  گفت: رکن سوم نقش مردمی هیأت است که بخش جدی و پشتیبانی از این شعائر است؛ مردم ما در جبهه‌ها به‌ عنوان هیأت نقش خوبی را ایفا کردند و در مناسبت‌های مختلف هیأت‌های مذهبی نقش خدمت‌رسانی را بر عهده گرفتند که فراهم کردن جهیزیه برای نوعروسان و  خدمات بهداشتی در مناطق محروم از جمله این موارد است. در انقلاب اسلامی شاهد بروز هیئاتی هستیم که نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه‌مند و حساس هستند و آخرین نمونه آن حرکت عظیم مردم برای غدیر بود.

حجت‌الاسلام «فوقی» با اشاره به فعالیت‌های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از اقدامات اخیر در سازمان می‌توان به تجمع و برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای مبلغان، تولید محتوای تبلیغی به روز با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بارگذاری در فضای‌مجازی و سامانه شمع، برگزاری مراسم میثاق با شهدای انقلاب اسلامی در گلستان شهدا با حضور هیأت‌های مذهبی اصفهان و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، طرح ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر با برگزاری دوره آموزشی، تجلیل از پیرغلامان اهل بیت، دیدار شورای هیأت‌های مذهبی با علما، نشست هم‌اندیشی شورای هیأت‌های مذهبی با استاندار و نشست با مداحان جوان و اثرگذار اشاره کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خروجی‌های این جلسات برگزاری تجمع عاشورایی به مناسبت یوم‌الحسین در میدان امام حسین اصفهان خواهد بود گفت: یکی از موانعی که در برپایی چنین تجمعاتی وجود داشت، توجه نکردن به همگرایی و وحدت است که در این راستا نیاز است دنبال باشیم تا همه مردم نقش‌آفرینی کنند. یکی از ارکان اصلی هیأت‌های مذهبی مردم هستند که در این مسیر هر زمانی که نیاز بوده نقش‌آفرینی کردند و حتی در دوران کرونا شاهد نقش‌آفرینی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار