مادران مینابی در همایش شیرخوارگان حسینی سوگواری کردند

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز در نخستین جمعه ماه عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان در محل مسجد امام میناب با حضور پر شور مادران دلداده به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ - 05August 2022

به گزارش دفاع پرس از هرمزگان، امروز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی ، مادران عزادار با پوشاندن لباس های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی اصغر (ع) به پیشانی نوزادان خود به سوگواری پرداختند و یاد و نام حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش را زنده نگاه داشتند.

در این همایش، مردم به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

حجت الاسلام «میثم فلاحی» در این مراسم، اظهار داشت: قاتلان دشت کربلا، کوچکترین سرباز حضرت سیدالشهدا (ع) در شش ماهگی را شهید کردند و لکه ننگی در تاریخ حکومت یزیدیان گذاشتند که تا قیامت موجب نفرین شیعیان و مومنان اهل حق و حقیقت شد.

حجت الاسلام میثم فلاحی افزود: عاشقان اهل بیت (ع) و درس گرفته ها از مکتب عاشورا هرگز با ظلم، استعمار و استکبار سازش نخواهد داشت و با نیروی ایمان ایثار و شهادت تن به ذلت نخواهند داد.

وی، نهضت عاشورا را احیا کننده دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خونین کربلا به مردم دنیا درس آزادگی داد که این درس بزرگ همواره الگوی ارزشمند در بیداری اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها