مادران عزادار کیش همراه با رباب برای طفل شیرخوار کربلا سوگواری کردند

همزمان با سراسر کشور، در اولین جمعه ماه محرم، مادران جزیره مرجانی کیش در حالی که فرزندان خردسال خود را در آغوش داشتند در همایش شیرخوارگان حسینی در سوگ شهادت طفل شش ماهه دشت کربلا با حضرت رباب (س) همنوا شدند.
کد خبر: ۵۳۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ - 05August 2022

به گزارش دفاع پرس از هرمزگان، این آیین در مصلای جزیره کیش برگزار شد و مادران عزادار در حالیکه طفلان شیرخوار خود را بر بالای دست گرفته بودند با زمزمه‌ یا حسین (ع) به یاد خردسال ترین شهید کربلا و تاریخ به سوگ نشستند و اشک ماتم بر دیده جاری کردند.

مادران عزادار با بستن نوارهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) ، یا حسین (ع) ، یا زینب (س) ، یا مهدی (عج ) و یا ابوالفضل(ع) بر پیشانی فرزندان خود ،در سوگ حضرت علی اصغر (ع) و دیگر شهدای کربلا گریستند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مختلف از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.

این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار