نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

سکوت مردم در برابر فساد، کمک به توسعه آن در جامعه است

حجت‌الاسلام «شعبانی» در جامعه‌ای که با فساد مبارزه نشود، جامعه بستری برای رشد مجرم‌ها خواهد شد و سکوت مردم و خواص در برابر فساد، کمک به توسعه فساد در جامعه است.
کد خبر: ۵۳۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 05August 2022

سکوت مردم در برابر فساد، کمک به توسعه آن در جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، ضمن دعوت همگان به تقوا الهی اظهار داشت: تقوا یعنی تلاش برای حرکت در مسیر اهداف امام حسین (ع) و همسو شدن با ولی خدا است.

وی افزود: هدف امام حسین (ع) از قیام، رسیدن به قدرت نبود، بلکه مبارزه با فساد در جامعه و استمرار حرکت انبیاء بود.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه فردی که شاگرد مکتب حسین بن علی (ع) باشد، نمی‌تواند با یزید بیعت کند، تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) برای زنده کردن معروف در جامعه و مبارزه با منکرها دست به قیام زدند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که با فساد مبارزه نشود، جامعه بستری برای رشد مجرم‌ها خواهد شد و سکوت مردم و خواص در برابر فساد، کمک به توسعه فساد در جامعه است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر در هر جامعه‌ای، آن را از برکات الهی محروم خواهد ساخت، افزود: برای نفی فساد، همه مردم باید قیام کنند و نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که در برابر فساد، بی‌تفاوت باشد به جایی خواهد رسید که پسر پیامبر را به شهادت خواهند رساند، یادآور شد: این غصه بزرگی است که حسین (ع) در عاشورا می‌خواهد مسلمان بودن خود را ثابت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار