رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور؛

ایستادگی و مقاومت از آموزه‌های عاشورا است

سردار «سلیمانی» گفت: دفاع مقدس خود یک دلیل روشن بر آن است که با درس آموزی از اباعبدالله(ع) در مقابل دشمن نابکار و تأمین شده از سوی شرق و غرب و با دست خالی ایستادیم؛ ایستادگی و مقاومت از آموزه‌های عاشورا است.
کد خبر: ۵۳۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 05August 2022

ایستادگی و مقاومت از آموزه‌های عاشورا استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ظهر امروز (جمعه) در یادواره شهدای شهرستان بوئین‌میاندشت با اشاره به اینکه عاشورا یک مکتب انسان‌ساز است، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای نجات اسلام ناب در برابر انحراف یزیدیان قیام کرد و امروز ما باید همچون شهیدان بر اساس مکتب عاشورایی گام برداریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت برگرفته از نهضت امام حسین(ع)، از مهمترین عوامل عزت، سربلندی و پیروزی ملت غیور ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار است، خاطرنشان کرد: به برکت خون پاک شهیدان، امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و افتخار قرار گرفته است.

سلیمانی حادثه عاشورا را نقطه عطفی در تاریخ اسلام و بشریت دانست و ابراز داشت: پیام عاشورا از نسلی به نسل دیگر در بین ملت بزرگ ایران انتقال یافت و به رهبری امام راحل و همراهی ملت توانستیم در دوران معاصر، نظام جمهوری اسلامی را تشکیل دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: انقلاب ما انقلاب عاشورایی بود و این انقلاب با جان‌فشانی مردم پرورش‌یافته در مکتب امام حسین(ع) به ثمر نشست؛ ملت ایران درس‌های عاشورا را در انقلاب پیاده کردند و به ندای امام زمان خود پاسخ دادند و اسلام را در جهان پیاده ساختند.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس خود یک دلیل روشن بر آن است که با درس آموزی از اباعبدالله(ع) در مقابل دشمن نابکار و تأمین شده از سوی شرق و غرب و با دست خالی ایستادیم؛ ایستادگی و مقاومت از آموزه‌های عاشورا است.

سلیمانی با اشاره به مقاومت کشورهایی همچون یمن، سوریه، عراق و فلسطین مطرح کرد: کشورهای بسیاری توانستند بعد از انقلاب با الگوبردای از ایران در برابر ظالمان و مستکبران بایستند و امروز الگوی علوی ایرانی وارد تمدن‌سازی شده است؛ بی‌شک طبق فرموده امام خمینی(ره) قرن آینده متعلق به اسلام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به خیانت پهلوی اذعان داشت: پهلوی‌ها بیشترین خیانت را به ایران کردند، رضاخان با به شهادت رساندن هزاران عشایر و سرکوب کردن نیروی مردمی باعث شد منابع ایران به تاراج برود.

وی جهاد تبیین را از اصول انقلاب دانست و گفت: جوانان ما باید سرگذشت انقلاب را مطالعه کنند و فریب اغواگری‌های مستکبران جهان را نخورند و بدانند که دوباره جبهه عاشورایی در مقابل جبهه یزدیان زمانه صف‌آرایی کرده است.

سلیمانی در پایان بیان کرد: امروز دشمنان با سیاه‌نمایی می‌خواهند پیشرفت این انقلاب را نبینند، اینکه مشکلاتی داریم قابل انکار نیست اما راه حل مشکلات در دورن خود نظام و کشور وجود دارد و همراهی مردم با مسؤولان در کنار هم مشکلات را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار